CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú Ámon Olivérrel az autóépítés rögös útjáról
Drift - (2016.09.14)

Ámon Olivér és a Mercedes mára teljesen összeforrt, ketten eggyé váltak. A pályán füstöt okádó versenygép és a hol mosolygós, hol nagyon komoly pilóta elválaszthatatlanok.

Az autóépítés rögös útjáról és magáról is mesélt Olivér nekünk…



 

RiKA: Korábban azt mesélted nekem, hogy 4 éves korod óta motorozol. Miért az autó mellett raktad le végül a voksod versenyzés szempontjából?

 

Ámon Olivér: Mindig is imádtam motorozni, főleg a motokrosszt élveztem, de kipróbáltam a supermotozást is (pályán). Egy időben szinte minden hétvégén kimentünk egy épített krossz pályára edzeni, eszméletlen adrenalin löket, és testedzésnek is kiváló. Valamiért mégis az autózás állt közelebb a szívemhez, és amikor versenyezni kezdtem, az vált prioritássá. Nem bántam meg :)

 

 

RiKA: Szüleid sohasem féltettek? Hagyták, hogy kipróbáld magad mindenben?

 

Ámon Olivér: Nagyon ritka az, hogy mindkét szülő egyenlően támogatja gyerekét ilyen típusú extrém sportokban, főleg ilyen fiatalon. Nekem hatalmas szerencsém van velük. Apám nem csak ráültetett ezekre a járművekre, hanem meg is tanított mindenre amire lehetett, szóval nem volt mitől félteniük :)

 

 

RiKA: Nem tipikus autót választottál magadnak. Mi az előnye és mi a hátránya a Mercinek egy BMW-vel vagy egy japán autóval szemben?

 

Ámon Olivér: Hát, valóban nem. Az előnye nem jelentkezik a versenypályán, viszont más területeken annál inkább. Egyik ezek közül az egyediség, amit nem lehet megvenni. Ennek viszont megvan a hátránya is, hiszen egy jól bevált séma alapján fél év alatt lehet építeni egy “tökéletes” autót, amin nem jönnek ki konstrukciós hibák, mivel már sokan végigjárták előtte azt az utat. Nálunk nem ez a helyzet. A C600-al minden ösvényt magunknak tapostunk, és ez néha zsákutcákba vezetett, de egyre kifizetődőbb a sok belefektetett munka. Egy másik előnye, ami számunkra nagyon fontos, hogy rengeteget tanulunk az autóépítésről.

 

 

RiKA: A Mercis utat magatoknak tapossátok, nem lehet könnyű. Volt olyan pillanat, amikor elbizonytalanodtál és gondolkodni kezdtél márkaváltáson?

 

Ámon Olivér: Akadt az évek során pár ilyen pillanat, de szerencsére nem tartottak sokáig :) Engem nem csak maga a versenyzés hajt, hanem építeni, alkotni valamit, ami még nem volt.

 

 

RiKA: 2014-ben álmaid autója utcára egy Nissan GT-R lett volna. Ez örök szerelem vagy már váltottál?

 

Ámon Olivér: A GT-R nem került le a bakancslistámról, de ma a vételárából inkább egy egyedi építésbe kezdenék - utcára.

 

 

RiKA: Minden versenyre elkísér a családod és a baráti köröd. Fantasztikus érzés lehet, hogy mindig melletted állnak…

 

Ámon Olivér: Valóban az. Kialakult egy csapat a családon belül is, ahol mindenki nélkülözhetetlenné vált, és hozzáteszi a részét valamilyen formában. Nagyon jól érezzük magunkat együtt a versenyeken.

 

 

RiKA: Milyen tanácsot adnál azoknak, akik most adják fejüket driftelésre vagy akár gymkhanára?

 

Ámon Olivér: Azt, hogy az irány tökéletes! Évről-évre rengeteget fejlődik a sportág világszinten, és itthon is. Elképesztően nagyot lépett ezalatt a pár év alatt a magyar mezőny, és szerintem ez az egyik legfontosabb szempont, ha valamibe belekezdenél.

 

 

 

írta: RiKACarsAndGirls.hu (2016)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere