CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új Audi S8
Cikkek - (2019.07.04)

Az új Audi S8 progresszív luxusán túl vérbeli dinamikus atlétaként is csábít, s innovatív futóműtechnikával erősíti tovább „A haladás technikája” megtestesítőjeként kivívott hírnevét. Biturbo-feltöltésű, nyolchengeres 4.0 TFSI motorjának teljesítménye 420 kW (571 LE) és bőséges 800 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál.



 

Meggyőző teljesítmény: a hajtásrendszer


Az Audi S8 nagyteljesítményű aggregátját mild-hibrid technikával működő V8-as konstrukcióként nem csupán a lehető legkulturáltabb járás jellemzi, hanem 420 kW (571 LE) teljesítményével, 800 newtonméter forgatónyomatékával és biturbo-feltöltésével annak biztos tudatával is szolgál, hogy minden menethelyzetben rendelkezésre áll a szükséges teljesítmény. Végsebességét 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Alumínium forgattyúházának vasbevonatolású hengerfelületeit az alacsony súrlódás következtében kiváló siklási tulajdonságok jellemzik. A kipufogórendszerben automatikus szabályzószelepek emelik ki még jobban a mély benyomást keltő akusztikai élményeket.

 



A már egyaránt sportautókat idéző érzelmekhez és menetteljesítményekhez magasfokú kényelem és gazdaságosság társul. A mild-hibrid rendszer mindenkor nagyban hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez. 48 voltos, szíjhajtású indítógenerátora és a hozzá tartozó lítiumion-akkumulátor a leállított motorral aktivált, úgynevezett „vitorlázás” üzemmódot, az erőforrás gyors újraindítását és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének (Start-Stop System) kibővített üzemi tartományát is lehetővé teszi. A mindennapos használat során mindezzel akár 0,8 liter üzemanyag is megtakarítható 100 kilométerenként. A gazdaságosságról gondoskodik továbbá a cylinder on demand technikája is, amely az alacsony terhelés jellemezte menethelyzetekben önműködően állít le egyes hengereket. Az Active Noise Cancellation rendszere a fedélzeti audio-rendszer segítségével oltja ki a zavaró hangokat az utastérben, így gondoskodva a legmagasabb színvonalú kényelemről.



Menetdinamika: aktív futómű, dinamikus összkerékkormányzás és quattro összkerékhajtás sport-differenciálművel


Az innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációja a legsportosabb, ugyanakkor a legkényelmesebb menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel az Audi zászlóshajóját, a luxuslimuzinok lágy gördülésétől egészen a sportautók dinamikus irányíthatóságáig. Az új S8 már alapkivitelben előretekintő aktív futóműtechnikával készül. A légrugózással együttműködő high-tech rendszer elektromechanikus aktuátoraival minden egyes kereket külön-külön húzhat felfelé, illetve nyomhat lefelé, első ízben téve lehetővé minden menethelyzetben a karosszéria állásának aktív szabályzását, s ezzel az oldalirányú billenés, illetve a gyorsításkor és fékezéskor jelentkező bólintó mozgások erőteljes mérséklését. A nagyobb útegyenetlenségeket felismerő első kamerának köszönhetően a rendszer előretekintő szabályzás mentén működhet. Az új Audi S8 igény szerint különösen kényelmes luxuslimuzin vagy vérbeli dinamikus sportautó, pontosan vezetője kívánsága szerint, amihez az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer mindjárt öt üzemmódot is kínál. Újdonság a „comfort+” módusz, amelyben még a kanyarvételek is a kényelem élményével szolgálnak: a kanyaríven a karosszéria akár három fokban befelé dőlve mérsékli jelentősen a bennülőkre ható oldalgyorsulást. A „dynamic” üzemmódban az S8 bekormányzása feszes, s a gyors kanyarokban mindössze nagyjából 2,5 fok a karosszéria maximális oldalirányú dőlése. A normál futómű esetében ez az érték mintegy öt fok. Az oldalirányú billentőnyomatékok a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelő elosztása semleges vagy akár még kismértékben túlkormányzott sajátkormányzási tulajdonságok kialakítását is lehetővé teszi. Az előretekintő aktív futómű további új funkciója a komfort-beszállás, amikor a karosszéria az ajtók kinyitásakor – a kényelmesebb be- és kiszállást segítve – tempósan akár 50 millimétert is megemelkedhet.

 



Az első és a hátsó kerekek bekormányzási szögének független beállítását is lehetővé tévő dinamikus összkerékkormányzásával az Audi S8 ismét tovább bővíti a fizikailag megvalósítható határait. E technika – régi konstrukciós ellentétet oldva fel – a  kis és közepes sebességeknél biztosított sportosan közvetlen kormányzási reakciókat az autópályán nyújtott magasfokú menetstabilitással és kis fordulókör-átmérővel kombinálja. A sport-differenciálmű a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Bekormányzáskor vagy kanyarbeli gyorsításkor a nyomatékot túlnyomórészt a kanyar külső ívén gördülő kerékre irányítja, valósággal a kanyarívre préselve az autót és már a kezdetekor az alulkormányozottsági hajlam ellenében hatva. Túlkormányzottság esetén a hátsó tengely sport-differenciálműve a kanyar belső ívén haladó kerékre irányítja a forgatónyomatékot, így stabilizálva az autót. A dinamikus összkerékkormányzás és a sport-differenciálmű, akárcsak az előretekintő aktív futómű már alapkivitelben rendelkezésre áll a fedélzeten. E rendszerek együttműködése egyedülálló a vetélytársak körében, s minden menethelyzetben egyéni és sportos menetdinamikát biztosít. Kívánságra az ügyfelek szénszálerősítésű kerámiából készült high-performance féktárcsákat is választhatnak, átmérőjük elöl 420, hátul 370 milliméter. A kerámiafékek belső szellőzésűek, különösen kopásállóak és féknyereggel együtt 9,6 kilogrammal könnyebbek a szürkeöntvény tárcsával készült konstrukciónál. Az első féknyergek egyaránt tízdugattyús kialakításúak.



Progresszív és szupermodern: a felszereltség


Az új Audi S8 minden részlete tükrözi sportos luxuskarakterét. Igazi különlegesség a már alapkivitelben rendelkezésre álló, sportstílusú komfort Individual-kontúrülés, amely sokrétű elektromos állítási lehetőségekkel, pneumatikus oldalpárnákkal és háromfokozatú fűtéssel készül, amit szellőztető és masszázsfunkció egészít ki. Az ügyfelek az egyaránt csúcsszínvonalú Valcona és Unikat bőrfajták közül választhatnak. A hátsó ülések szintén számos megoldást sorakoztatnak fel a színvonalas kényelem szolgálatában, valódi „First Class” hangulatot teremtve az Audi S8 utasterében.

 



Az Audi által az új S8 számára kínált összesen 38 vezetői segédrendszer a Város (City) és a Túra (Tour) csomagokra felosztva áll rendelkezésre. Széles palettájukról is kitűnik az adaptív menetasszisztens, amely a Túra csomag központi rendszere. Az adaptív menetasszisztens az adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control), a közlekedési torlódás asszisztens és a sávtartás funkcióit fogja össze. Az előretekintő gazdaságossági asszisztenssel együttműködve az adaptív menetasszisztens előrelátó módon lassíthatja, illetve gyorsíthatja az autót. A vezetői segédrendszerek Város csomagjában az Audi pre sense side immár az Audi pre sense 360° technikájává bővíti a pre sense front és a pre sense rear rendszereket. Amennyiben e technika oldalirányú ütközés veszélyét érzékeli, az előretekintő aktív futóművel közösen villámgyorsan akár 80 milliméterrel is megemelheti a karosszériát, a küszöbök így kedvezőbb pozícióba kerülve vehetik fel az ütközési energiát. E funkció jelentősen enyhítheti az ütközés következményeit a bennülők számára.

Az új Audi S8 vezetői segédrendszerei mögött rejtőző központi „agy” – nagyteljesítményű számítógép-egységként – a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS), amely az érzékelők által szolgáltatott adatokból folyamatosan a jármű környezetének differenciált modelljét alakítja ki. A teljes felszereltségben öt radarérzékelő, hat kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és egy lézerszkenner szerepel.
 

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere