Interjúk - (2014.10.31)
Lovas Mercédesz csodálatos alakjával és kedves mosolyával biztosan könnyedén elcsavarná az urak fejét. Ő azonban nem külső adottságaival, hanem fantasztikus ügyességével győzi le a férfiakat a gyorsulási versenyeken olyannyira, hogy elhozta kategóriájában a legjobbnak járó serleget…
CAG: Gyönyörű fiatal nő és édesanya vagy, így adja magát a kérdés: honnan jött az ötlet, hogy gyorsulási versenyeken indulj?
Lovas Mercédesz: Amióta jogosítványom van, imádok vezetni, mindig szerettem a gyorsulás élményét. 2007-ben vettem első igazi sportkocsimat, egy Mitsubishi Eclipse-t, ezt követően nem sokkal már kacsingattam a pálya felé, de nagyon féltettem a gyári állapotú autóimat, nem mertem kiengedni velük gőzt. 2012-ben Joey barátomtól visszavásároltuk a korábban már tulajdonomban volt fehér Eagle Talont, immáron felkészítve drag versenyzésre. Ekkor már édesanya voltam, a hétköznapokra családi autót választottam, viszont nagyon hiányzott az a fajta boldogság, amelyet egy sportkocsi vezetése nyújt. A kocsi tehát épp ekkor került vissza a tulajdonomba, boldog voltam, hogy végre úgy igazán belekóstolhatok a gyorsulás világába és magával is ragadott ez a világ.
CAG: Műszaki vénával is rendelkezel és szerelgeted is az autód, vagy ezt ráhagyod inkább az urakra?
Lovas Mercédesz: Alapvető műszaki ismereteim vannak, tudom, hogyan működik a motor, a turbó, a hajtásláncbéli hiányosságaim pedig igyekszem pótolni. Ennek ellenére az autót nem szerelem, annak minden része Novák Gábor kiváló munkája. A Novi Művek Racing Team csapat tagjaként sok segítséget kapok csapattársaimtól, Mezey Krisztiántól, aki az autó elektromos rendszerét felvigyázza, Kiss Zolitól, aki programozza és Joeytól, akivel lényegében egy alkatrészparkból gazdálkodunk.
CAG: Mesélj egy picit az autódról, mellyel rajthoz álltál idén!
Lovas Mercédesz: Az autóm egy 1992-es évjáratú Eagle Talon TSi AWD, ismertebb nevén Mitsubishi Eclipse. 2.3 stroker motor van benne, egy Precision 6776-os turbóval. Kb. 550-600 Le. A gyári hajtáslánc eddig tud kiszolgálni, bár sperrdifim, erősített központi difim, és hátul torsen difim van, egyelőre további fejlesztésekre nincs lehetőségem. A legjobb időm így 11.2@209.
CAG: Mit szólt a családod (párod, szüleid) ahhoz, hogy ezt a hobbit választottad?
Lovas Mercédesz: A párom maximálisan támogat, örül a sikereimnek, lényegében Tőle kaptam az autót is. Édesapám, Lovas János motorversenyző, bár nem mondja, azért ugyancsak büszke rám, Anyut nem mondanám elragadtatottnak, Mama annak örül a legjobban, hogy én örülök.
CAG: Mennyire fogadtak el könnyen az erősebbik nem képviselői a volán mögött a rajtnál állva?
Lovas Mercédesz: Kellemesen csalódtam, úgy éreztem, mindenki örömmel fogadott, sok tanácsot kaptam versenyzőtársaimtól, amit én szívesen is fogadtam. Nagyon szeretem a versenyen uralkodó légkört, bár a csapatom is biztosan hozzájárul ahhoz, hogy a fellegekben érezzem magam, de versenyzőtársaimmal is szeretek beszélgetni, szeretem jobban megismerni az autókat.
CAG: Van még olyan autósport, amiben szívesen kipróbálnád magad?
Lovas Mercédesz: Igen, az idei drag és pályaautózás napon a Hungaroringen kipróbáltam a pályaautózást és nagyon tetszett. Azóta egyszer voltam egy nyílt napon Kakucson, de idén még legalább egyszer szeretnék pályázni.
CAG: A jelszó pedig az, hogy "jövőre, veled, ugyanitt"?
Lovas Mercédesz: Remélem, igen. :) Ha tehetem, mindenképp!
írta: RiKA – CarsAndGirls.hu (2014)