CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új SEAT Leon ST CUPRA
Cikkek - (2015.01.27)

Az új Leon ST CUPRA egyedülálló módon ötvözi a csúcsszínvonalú menetteljesítményeket az egyéni stílussal és a kiemelkedő használati értékkel. Akár 1470 literes csomagterével a SEAT Leon ST CUPRA 280 álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra – igen, ilyen robbanékony is lehet a praktikus sokoldalúság.



 

 

Hajtásrendszer – A csúcsteljesítmény „szériafelszerelés”


A CUPRA a kiemelkedő teljesítményszint, menetteljesítmények és dinamika szinonimája, az új Leon ST CUPRA pedig maradéktalanul teljesíti ezen ígéreteket. A CUPRA 280, vagyis a márka csúcsmodellje az extrafelszerelésként rendelhető DSG sebességváltóval álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt „katapultál” 100 kilométer/órára, de manuális váltóművel is csupán 6,1 másodpercet igényel. Végsebességét puszta formalitásként 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika. 350 newtonméter maximális forgatónyomatéka igen széles, az 1700 és 5600 percenkénti fordulatszám közötti tartományon szolgál minden menethelyzetben bőséges vonóerővel. A 195 kW/265 LE teljesítményű, szintén 350 newtonméter forgatónyomatékú Leon ST CUPRA csupán egy árnyalatnyival marad el tőle, a 0 - 100 km/h sprint itt manuális sebességváltóval 6,1másodpercet igényel.

 

 

High-tech motorkomponensek


Vérbeli sportmotorként a 2.0 TSI a gázpedál minden mozgására közvetlenül reagál és igencsak pörgős karakterrel örvendezteti meg a vezetőt, amit speciális hang-aktuátorral támogatott illetve modulált, mélyen zengő és egyéni akusztikai hatások kísérnek. Az új aggregát különösen gyorsan felpörgő turbófeltöltőjével abszolút high-tech motor, amely iránymutató műszaki megoldásokkal érkezik. A kettős befecskendezés technikájában a közvetlen befecskendezés rendszerét a részterhelési tartományokon szívócsatorna-befecskendezés egészíti ki, amely optimális hangolásával egyaránt hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a részecske-kibocsátást. A hengerek mindenkor optimális töltési fokáról az állítható vezérműtengelyek, valamint a kipufogóoldal szelepemelés-szabályzása (Valve Lift System) gondoskodik. A hengerfejbe integrált kipufogó-leömlő az innovatív hőmenedzsment része. Az alumíniumdugattyúk és az ágyazások továbbfejlesztett bevonata a súrlódási veszteségeket hivatott alacsonyan tartani. A CUPRA gazdaságossági csomagjának részei továbbá az automatikus motorleállítás és indítás (Start-Stop rendszer), valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerei.

 

 

 

Futómű – High-tech a pontosság és a dinamika szolgálatában


A CUPRA jelzés mindig is a kiemelkedő menetdinamikai képességek, a pontos és agilis irányíthatósági tulajdonságok és a magával ragadó sportosság szinonimája volt. Az új Leon ST CUPRA e területen is még magasabbra emelte a mércét, mégpedig minden tekintetben. A szériafelszereltségét bővítő dinamikus futómű-szabályzás rendszerével (Dynamic Chassis Control DCC), első differenciálzárjával és progresszív kormányzásával az új Leon CUPRA eleve meglehetősen gyors elődjénél is jobb köridőket futott a versenypályán. Emellett jóval kényelmesebben is vezethető, s a hosszú autópálya-szakaszokon is magas színvonalú kényelemmel lepi meg vezetőjét és utasait. A biztos lassulási képességekről CUPRA-specifikus nagyteljesítményű fékberendezés gondoskodik, amely a vörösre fényezett féknyergekről ismerhető fel.

 

 

Dynamic Chassis Control (DCC)


A kedvező menetdinamikai képességek döntő fontosságú alapelemei a csekély saját tömeg és a nagymerevségű karosszériaszerkezet. Az új Leon család a következetes könnyűszerkezetes építés jegyében született konstrukciója az ST CUPRA esetében is jól érzékelhető. A kifejezetten a CUPRA számára „finomhangolt” adaptív futómű-szabályzás (DCC) új generációja még érzékenyebb és gyorsabb működésű és karakterisztikája mindössze ezredmásodpercek alatt alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez – illetve a vezető kívánságaihoz. A CUPRA Drive Profile segítségével a vezetés élménye pontosan az egyéni ízlésre szabható.

 

 

Differenciálzár


Az első tengely új fejlesztésű differenciálzárja döntő mértékben javítja az elsőkerék-hajtású modell vonóerő-átadási és menetdinamikai képességeit. A konstrukció elektronikus szabályzás alapján hidraulikusan egymáshoz préselt lamellakötegekkel működik. A maximális zárónyomaték 1600 newtonméter, extrém esetben pedig akár a teljes forgatónyomaték az egyik első kerékre irányul. A differenciálzár az ESP és az EDS rendszerekkel összehangolva dolgozik, s nem csupán a vonóerő-átadási képességeket fokozza, hanem gyorsításkor az alulkormányozottsági hajlamot is hatékonyan mérsékli. Kifinomult szabályzásának köszönhetően mindeközben a kormányzásra kifejtett negatív hatások sem jellemzik.

 

 

 

Progresszív kormányzás


Az ugyancsak a szériafelszereltséghez tartozó progresszív kormányzás még tovább javítja a Leon ST CUPRA agilis irányíthatósági tulajdonságait. A vezető kimondottan precíz és kényelmes kormányzást élvezhet, amely kisebb mozdulatokat igényel, így a szűk fordulókban és parkoláskor kevesebbszer kell átnyúlnia a kormánykeréken. Az új Leon CUPRA kormányműve ugyanis fogasléce változó fogazása eredményeképpen progresszív áttételezésű.

 

Az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) specifikusan fejlesztették tovább az új Leon ST CUPRA számára, így biztonsági funkciói megőrzése mellett is kifejezetten sportos menettulajdonságokat kölcsönöz. Az extrém „bevetések” során – például versenypályán –két fokozatban ki is kapcsolható. Az első a kipörgésgátlót helyezi üzemen kívül, miközben az ESP sport-üzemmódjában működik tovább, amely az ébredő perdítőnyomaték hatására függőleges tengelye körül nagyobb szögelfordulást engedélyez a jármű számára. A második fokozatban az ESP teljesen kikapcsol.

 

 

CUPRA Drive Profile


A CUPRA Drive Profile segítségével a Leon ST CUPRA menettulajdonságai széles tartományon szabhatók vezetője egyéni igényeire. A Comfort és a Sport üzemmódok mellett természetesen leginkább a CUPRA módusz állt a martorelli mérnökök érdeklődésének középpontjában. A motor ez esetben különösen érzékenyen reagál a gázpedálra, a DSG sebességváltó legsportosabb kapcsolási karakterisztikájára vált, miközben a hang-aktuátor még karakteresebbé teszi a turbófeltöltésű aggregát zengését. A DCC futómű-szabályzás, a progresszív kormányzás és a differenciálzár egyaránt legsportosabb üzemmódjában működik.

 

 

 

Felszereltség – exkluzív és egyéni


Az új Leon ST CUPRA rendkívül gazdag szériafelszereltségével is egyértelművé teszi a SEAT modellpaletta csúcsán elfoglalt pozícióját. Alapkivitelének ugyanis éppúgy része a progresszív kormányzás, az adaptív futómű-szabályzás, a differenciálzár és a CUPRA Drive Profile, mint a 18 col (CUPRA 280: 19 col) peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a nagyteljesítményű fékrendszer.

 

Hasonlóképpen az alapfelszereltséget gazdagítják a teljes-LED fényszórók és az ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák. Kifejező formaviláguk mellett a LED-fényszórók számos további előnnyel is rendelkeznek. 5300 kelvin színhőmérsékletű fényük tónusa igen közel áll a nappali világosságéhoz, így alig fárasztja a szemet. A gazdaságosság terén alacsony energiaigényükkel tűnnek ki a fénykibocsátó diódák, a tompított világítás teljesítményfelvétele például egyenként csupán 20-20 watt.

 

Az Alcantara kárpitozású, csúcsszínvonalú sportülések, a CUPRA kormánykerék és a 6,5 col képátlójú, színes érintőképernyővel működő Media System Plus a Leon FR eleve bőséges felszereltségén túl szintén az utastér alapelemei. A CUPRA belterének további különlegessége a hangulatvilágítás, amelynek fénykibocsátó diódái az ajtókárpitokba építve emelik ki a belső formák körvonalait, így teremtve még igényesebb környezetet. A hangulatvilágítás emellett hatékonyan segíti sötétben a tájékozódást, s még tágasabb térérzetet teremt. A LED-egységek fényének a CUPRA üzemmódban vörös, egyébként fehér színe a CUPRA Drive Profile segítségével változtatható az egyéni igények szerint.

 

A White Line, Black Line és Orange Line összeállításokkal még szélesebb körű a Leon ST CUPRA egyéni kialakításainak palettája. A hűtőrács szegélye, a külső visszapillantó tükrök házai és a kéttónusú alumínium keréktárcsák egyes elemei ekkor az adott árnyalatúak. Az Orange Line a Cupracer narancs színárnyalatot használja.

 

 

Kapcsolódó galériák
SEAT Leon ST CUPRA

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere