Cikkek - (2015.10.05)
Tovább folytatódik a MINI modellcsaládjának átfogó generációváltása; az új MINI Clubman a prémium kompakt szegmens innovatív járműkoncepcióját kínálja. A funkcionalitás, a hétköznapi használhatóság és a hosszútávú megbízhatóság egyedülálló kombinációja, a MINI modellek jellegzetes vezetési élményével, prémium minőségével és személyre szabhatóságával karöltve.
Az új MINI Clubman a sokoldalúság, a helykínálat és az ötletes megoldások terén is egyértelműen érettebb egyéniség elődjénél; a modell külső és belső méretei a vadonatúj, ötajtós MINI-hez viszonyítva is kifejezetten impozánsak: az új Clubman hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit; öt teljes értékű ülés; 360 literes csomagtér, amely a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető.
Teljesen új kialakítású utastér; szélesen elnyújtott műszerfal elegáns keretbe foglalva; amíg a központi műszeregység a kormányoszlopon, addig a jármű-, infotainment-, telefon- és navigációs információkat közlő központi kijelző és a körülötte futó LED fénygyűrű együttese a műszerfal tetején kapott helyet; intuitív légkondicionáló-vezérlőegység és egyedi billenőkapcsolók a műszerfal alján; típusspecifikus középkonzol elektromos rögzítőfékkel, tárolórekeszekkel, két pohártartóval, a MINI Controller központi forgató/nyomógombbal és könyöklővel; elegáns dekorcsíkok a középkonzolon és az ajtókárpitokon.
Piaci bevezetésekor az új MINI Clubman négy különféle motorváltozattal érhető el (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 6,3 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 147 gramm / kilométer); a BMW Group vadonatúj motorcsaládjának MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzines és dízelüzemű erőforrásai; négyhengeres dízelmotorok premierje a MINI Cooper D Clubman (110 kW / 150 lóerő teljesítménnyel) és a MINI Cooper SD Clubman (140 kW / 190 lóerő teljesítménnyel) modellekben; háromhengeres benzinmotor a MINI Cooper Clubman modellben (100 kW / 136 lóerő teljesítménnyel) és négyhengeres benzinmotor a MINI Cooper S Clubman (141 kW / 192 lóerő teljesítménnyel) modellben.
Erőátvitel szériafelszereltségként hatfokozatú manuális váltóval, opcionális extrafelszereltségként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval, a MINI modelltörténetében most először (a MINI Cooper S Clubman, a MINI Cooper SD Clubman és a MINI Cooper D Clubman modellekhez), valamint a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval (a MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper SD Clubman modellek esetében); az erőforrás minden esetben az első kerekeket hajtja; a MINI Cooper Clubman modellhez opcionális extrafelszereltségként hatfokozatú Steptronic automataváltó érhető el; széleskörű MINIMALISM járműtechnológia automatikus motorleállító- és indító funkcióval (Auto Start/Stop), illetve opcionálisan GREEN vezetési üzemmóddal.
A MINI modellekben valaha tapasztalt legmagasabb szintű menetkomfort és a márkára jellemző gokartos vezetési élmény kettőse a kategóriájában egyedülálló, kiemelkedő minőségű futómű-technológiának köszönhetően; szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés vadonatúj fejlesztésű alkatrészekkel; többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés típusra optimalizált alkatrészekkel; kiváló agilitás a kivételesen széles nyomtávnak, a könnyűszerkezetes járműépítési alapelvek széleskörű alkalmazásának és a nagy merevségű járműkonstrukciónak köszönhetően; már az alapfelszereltség részeként elektromechanikus szervokormány Servotronic funkcióval.
Extrafelszereltségként elérhető MINI vezetési üzemmódok (MINI Driving Modes) opció az autó egyéni igények szerinti beállításához; a sebességváltó vagy az előválasztó kar előtti forgókapcsolóval aktiválható MID, SPORT és GREEN vezetési üzemmódok; a gázpedál, a kormánymű, a Steptronic automataváltó és a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) karakterisztikájának széleskörű állíthatósága; a GREEN vezetési üzemmód a Steptronic automataváltóval „vitorlázó” funkcióra is képes, gurulás esetén leválasztva az erőforrást a hajtásláncról.
Innovatív vezetést támogató rendszerek széles tárháza: MINI Head-Up kijelző, parkolóasszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, kamera-alapú aktív tempomattal kiegészített Driving Assistant csomag, ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszer automata fékező funkcióval, távolságifényszóró-asszisztens és közlekedési táblákat felismerő rendszer.
Széleskörű opciók a menetkomfort és a funkcionalitás fokozására: elektromosan állítható ülések, a vezetőülés a MINI modelltörténetében először memória funkcióval is, sportülések és John Cooper Works kagylóülések; Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás a jellegzetesen osztott csomagtérajtó érintés nélküli nyitásával (Easy Opener) kizárólag az új MINI Clubman számára; duplazónás automata légkondicionáló; ülésfűtés; elektromosan mozgatható panoráma üvegtető; elektromosan fűthető és behajtható külső visszapillantók; automata sötétedő funkció a belső és a külső visszapillantók esetében is; multifunkciós kormánykerék; 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor rakodónyílással; vonóberendezés; MINI Professional navigációs rendszer; MINI Visual Boost rádió; Harman Kardon zenerendszer.