CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Sportos high-tech – Az új Audi S4 és S4 Avant
Cikkek - (2015.10.06)

260 kW (354 LE), 0 - 100 km/h 4,7 másodperc alatt: az Audi Frankfurt am Mainban, az idei IAA alkalmával bemutatja új S4 és S4 Avant modelljeit. Az A4 sorozat csúcstagjai intelligens könnyűszerkezetes konstrukciójukkal, erőteljes motorjaikkal és a legkorszerűbb technikák egész sorát felvonultatva vetélytársaik körében is élen járnak.



 

Az S modellek szíve a teljes egészében új fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezésű és turbófeltöltésű V6-os aggregát. A 3.0 TFSI teljesítménye 260 kW (354 LE), 500 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1300 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az új motor teljesítmény- és forgatónyomaték-szintjével egyaránt felülmúlja elődjét, mégpedig jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékek és saját tömeg mellett.

 

Az új erőforrással álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra az új Audi S4, az elektronikus sebességhatároló 250 kilométer/óránál lép közbe. A jóval dinamikusabb menetteljesítmények ellenére az új V6-os gazdaságosságával is kitűnik: az S4 Limousine az Európai Menetciklus (NEFZ) alkalmával átlagosan kevesebb, mint 7,4 liter üzemanyaggal is beérte 100 kilométerenként.

 

 

Az új nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó szintén kiemelkedően magas hatásfokkal dolgozik és rendkívül gyors, kényelmes és közvetlen kapcsolások jellemzik. Amikor a pillanatnyi menethelyzet lehetővé teszi, önműködően szabadonfutó üzemmódra váltva segíti az üzemanyag-takarékos közlekedést.

 

A 3.0 TFSI – mint az Audi minden S modelljének erőforrása – a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja tekintélyes teljesítményét az útfelületre. Az önzáró központi differenciálmű alapesetben a forgatónyomaték 60 százalékát a hátsó és 40 százalékát az első tengelyre küldi, ám a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően akár 70 százalék is juthat előre, vagy akár 85 százalék is érkezhet a hátsó kerekekre. Az igényes quattro összkerékhajtást intelligens szoftverfunkcióként a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás teszi teljessé, amely a dinamikus kanyarvételek során a belső íven gördülő kerekek enyhe, célzott fékezésével előzi meg a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét. Az eredmény még pontosabb irányíthatóságban és még stabilabb, illetve még agilisabb menettulajdonságokban mutatkozik meg. Kívánságra az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű a hátsó kerekek közötti aktív forgatónyomaték-elosztással javíthatja tovább az irányíthatóságot.

 

Az új Audi S4 és S4 Avant mindenfajta kanyart mesterien abszolvál, legyen szó akár versenypályáról vagy éppen hegyi szerpentinről. A tempós autópálya-szakaszokon mindkét modellt stabil egyenesfutás jellemzi. E kedvező adottságok a teljes egészében új fejlesztésű futóműnek köszönhetők. Az egyaránt ötkaros első és hátsó felfüggesztések hatékonyan és pontosan választják külön a hossz- és oldalirányú erőhatásokat, minden menethelyzetben optimális irányíthatósági tulajdonságokat biztosítva. A felfüggesztések – akárcsak az elektromechanikus szervokormány – igen könnyű konstrukciók. Opcióként az áttételét a pillanatnyi sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll.

 

Az eleve a szériakivitelhez tartozó S sportfutómű az alapmodellhez képest 23 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, ami az opcionális, aktív csillapítás-szabályozással működő futómű esetében is érvényes. A motor, a kormánymű, a tiptronic sebességváltó és a sport-differenciálmű mellett a folyamatos csillapítás-szabályozással (CDC = continous damping control) szerelt lengéscsillapítók is az Audi drive select menetdinamikai szabályozó rendszer részei, amellyel a vezető többféle üzemmód szerint változtathatja a futómű alapvető karakterisztikáját.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere