CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro
Cikkek - (2015.11.23)

Q7 e-tron quattro modelljével az Audi bemutatja a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét, amely hathengeres TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül. Hajtásrendszere 275 kW (373 LE) összteljesítményével és 700 Nm forgatónyomatékával e SUV-modell mércéül szolgálhat kategóriájában.



 

Álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, az Új Európai Menetcikluson (NEFZ) pedig nem több, mint 1,7 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre – a legjobb érték piaci szegmensében.

 

 

A 3.0 TDI aggregát különösen gazdaságos V6-os, legújabb generációs dízel erőforrás, amely 190 kW (258 LE) teljesítményt és 600 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az elektromos motor teljesítménye 94 kW, forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter, s a leválasztó tengelykapcsolóval együtt a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóba építve működik. Az automata sebességváltót magas hatásfok és csekély tömeg jellemzi. A quattro állandó összkerékhajtás a tempós kanyaríveken az intelligens szoftver alapján beavatkozó kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás rendszerével működik szorosan együtt. E technika a belső íven gördülő kerék enyhe lefékezésével növeli a jármű agilitását és stabilitását.

 

 

56 kilométer hatótáv elektromos üzemmódban – a szegmens legjobbja

 

A lítiumion-akkumulátor összesen 168 hasáb alakú cellából épül fel és folyadékhűtéses. 17,3 kWh energiatároló képessége az Új Európai Menetcikluson (NEFZ) akár 56 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tesz, ami az üzemanyag-fogyasztás mellett újabb csúcsérték e piaci szegmensben. A TDI motor igénybevételével már 1400 kilométer összesített hatótáv áll rendelkezésre. Az új, többfázisú töltéstechnika akár 7,2 kW teljesítménnyel is lehetővé teszi a töltést, amely így ipari csatlakozóról legfeljebb nem egészen két és fél órát igényel. Az Audi különleges e-tron szolgáltatások egész csomagját is kínálja, az öko-áramra (Audi Energie) való átállástól egészen az Audi Charge&Fuel Card hálózatáig. Az e-tron és az Audi connect szolgáltatások együttesével a vezető akár okostelefonjával is vezérelhet olyan funkciókat, mint például az akkumulátor töltése vagy a légkondicionálás.

 

 

A legmagasabb fokú gazdaságosság – a hibridmenedzsment

 

A hibridmenedzsment-rendszer intelligens, rugalmas és rendkívül gazdaságos módon szabályozza az Audi Q7 e-tron quattro egyes üzemállapotait. A vezető összesen négyféle üzemmód közül választhat. Az „EV” módusz a tisztán elektromos közlekedést helyezi előtérbe, míg a „hybrid” használatakor a hibridmenedzsment dönt szabadon a hajtás módjáról. A „battery charge” üzemmód tölti az akkumulátort, míg a „battery hold” igény szerint az út egy későbbi szakaszára tartalékolja a rendelkezésre álló elektromos energiát.

 

Az SUV-modell menethelyzettől függően együttesen is igénybe veheti két hajtásrendszerét (boost), a motort a hajtásláncról leválasztva szabadon gördülhet (vitorlázás), illetve a fékezéskor felszabaduló energia egy részét elektromos energia formájában vissza is táplálhatja (rekuperáció). A mindennapos közlekedés során a legtöbb fékezési folyamatot az ekkor generátorüzemre váltó elektromos motor végzi el. Az Audi Q7 e-tron quattro az indítást követően mindig tisztán elektromos üzemben indul útnak, a hibrid és a boost üzemmód – az Audi további újdonságaként – akkor lép működésbe, ha a vezető egy bizonyos ellenállással szemben is mélyebbre nyomja a gázpedált. E pont helyzete a pillanatnyi terhelési állapot függvényében rugalmasan változik.

 

A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek számára megállapított Új Európai Menetcikluson (NEFZ) az Audi Q7 e-tron quattro mindössze 1,7 liter üzemanyaggal is beérte 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás 46 g/km). A teljes hajtásrendszer együttes teljesítménye 275 kW (373 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 700 newtonméter. Az SUV-modell álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra.

 

 

Világszerte újdonság – a hőszivattyú

 

A magas színvonalú gazdaságosság meghatározó eleme a hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer, amellyel a hajtásrendszer komponenseinek maradékhője az utastér fűtésére is igénybe vehető. E fejlett technika a beltér gyors és hatékony klimatizálása mellett a hagyományos elektromos fűtésekhez viszonyítva csekély energiaigényével a tisztán elektromos hatótáv növeléséhez is nagyban hozzájárul. Az Audi a világ első autógyártójaként alkalmazza sorozatgyártásban hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben a hőszivattyú megoldását, egyaránt mércéül szolgálva az utastér kényelme és a gazdaságosság terén.

 

Az ugyancsak az alapfelszereltséget bővítő MMI Navigációs rendszer plusz az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális menetstratégiát számít, még hosszabb utakra is.

 

Menet közben a jármű közeli környezetének pontos információival az előrelátó gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Az asszisztens a navigációs rendszer és a kamera adataiból, valamint az extrafelszerelésként rendelhető adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control; ACC) radarérzékelőinek információiból akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik. A sebességkorlátozások, lakott területek, kanyarok, körforgalmak és útkereszteződések előtt időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal.

 

 

Rendkívül sokoldalú – a futómű

 

A szabadidős, családi és sportprogramok, illetve a munka sokoldalú tehetségeként az Audi Q7 e-tron quattro könnyebb terepen is otthonosan mozog. A lejtmeneti-asszisztens és az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) terepes (offroad) üzemmódja egyaránt az alapkivitel része. Az optimális légrugózással dőlésszög-kijelző is jár.

 

Az Audi Q7 e-tron quattro kifejezetten sportos karakterrel ötvözi kényelmét. Elektromechanikus szervokormánya pontos visszajelzésekkel szolgál, és kimondottan energiatakarékos. Elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztései igen könnyű konstrukciók és nagyban hozzájárulnak a színvonalas menetdinamikai tulajdonságokhoz, akárcsak az autó tömegközéppontjának alacsony pozíciója és a viszonylag kis saját tömeg. Utóbbi esetében a karosszéria számos melegen alakított acél, valamint alumínium komponense bizonyul meghatározónak.

 

A tágas plug-in hibrid SUV-modellt már alapváltozatában is kiváló lengéskényelem jellemzi, de extrafelszerelésként a csillapítás-szabályozással működő adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll. Karakterisztikáját a szériakivitelhez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszeren keresztül állíthatja a vezető. A motorszabályozás és -hang, valamint az automata sebességváltó és a kormányrásegítés karakterisztikája, illetve a sebességszabályozó rendszer, az adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control; ACC), a Matrix-LED fényszórók és az Ambiente-világítás megfelelő állításaival összesen hét üzemmód áll rendelkezésre.

 

Dízelmotorral együtt alkalmazva világpremierjüket tartják az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro aktív motorfelfüggesztései, amelyek elektromágneses lengőtekercses aktuátorukkal előállított, megfelelő fáziseltolású ellenlengéseikkel messzemenőkig kiegyenlítik a nem kívánt rezgéseket. A motortartók a belsőégésű motor beindításával egyidejűleg aktiválódnak.

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere