CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új Audi S4 és S4 Avant
Cikkek - (2016.04.29)

Az új Audi S4 és az új Audi S4 Avant nagy teljesítményével és példás hatékonyságával élre került a versenyben. Új fejlesztésű, turbófeltöltős, V6-os motorjuk teljesítménye 260 kW (354 LE). Az Audi ismét számos technológiát ültetett át a felső kategóriából a középsőbe.



 

Könnyű és erős: a 3.0 TFSI

 

Az Audi mindkét új S modelljének erős szíve egy új tervezésű, 3,0 literes TFSI motor. A turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű benzinmotor teljesítménye 260 kW (354 LE), és az 1370-4500 percenkénti fordulatszám-tartományban 500 Nm nyomatékot fejt ki. Teljesítmény és nyomaték tekintetében is túlszárnyalja elődjét, miközben saját tömege és üzemanyag-fogyasztása jelentősen csökkent.

 

Az Audi S4 a turbófeltöltős, V6-os erőforrással 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre, majd tovább az elektronikusan 250 km/h-nál korlátozott legnagyobb sebességig. Az S4 Avant esetében két tizedmásodperccel tovább tart a szabványos sprint. Az NEDC mérési ciklus szerint az S4 Limousine kevesebb mint 7,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, ami kilométerenként kevesebb mint 170 gramm CO2 kibocsátását jelenti. Az Audi S4 Avant kevesebb mint 7,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, ami kilométerenként 175 gramm CO2 kibocsátásával jár.

 

 

Sportos és stabil: a menetdinamika

 

Az új S4 modellekben egy gyorsan és kényelmesen kapcsoló, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik az erőátvitelről. Az alsó fokozatok sportosan rövidek, míg a felsők hosszú áttételezésűek, csökkentve a fordulatszámot és az üzemanyag-fogyasztást. Ha a vezető 55 és 160 km/h között elveszi a gázt, az automatikus sebességváltó hatékony szabadonfutó módba vált.

 

A quattro állandó összkerékhajtás jelentősen hozzájárul az S4 és az S4 Avant sportos menettulajdonságaihoz. A rendszer normális menetkörülményeknél úgy osztja el a motor nyomatékát, hogy kicsivel nagyobb jusson a hátsó kerekekre – szükség esetén azonban a nyomaték többségét a jobb erőátvitelt nyújtó kerekekhez továbbítja.

 

 

A Torque Vectoring – a nyomaték célzott elosztása az egyes kerekek között – gyorsan vett kanyarokban apró fékezésekkel optimalizálja az irányíthatóságot és a stabilitást. Az opcionális sport-differenciálmű célzottan osztja el a nyomatékot a hátsó kerekek között.

 

Az ötlengőkaros első és hátsó felfüggesztések a határozottan sportos jelleg mellett jelentősen fokozzák a kényelmet. Az elektromechanikus kormányrásegítés alternatívájaként a dinamikus kormányzás is választható, amely a sebességtől függően változtatja a kormánymű áttételét. A szériafelszereltséghez tartozó S sportfutómű 23 mm-rel lejjebb süllyeszti a karosszériát az A4 alapmodelléhez képest, és ugyanekkora magasságot biztosít az opcionális, csillapításszabályozást kínáló futómű is. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer a motor, a kormányzás, a tiptronic sebességváltó és az opcionális sport-differenciálmű mellett a CDC (CDC = continous damping control, azaz folyamatos csillapításszabályozás) lengéscsillapítókat is magában foglalja. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető a hajtás és a futómű karakterisztikáját számos üzemmód közül választva szabályozhassa.

 

 

Legkorszerűbb technológia: az információs és szórakoztató rendszer, valamint az Audi connect

 

Az A4 típus új S modelljei a legkorszerűbb információs és szórakoztató rendszert kapják. A kínálat csúcsán az MMI Navigáció plusz áll, MMI touch rendszerrel és 8,3 colos képernyővel. Az MMI touch esetében egy érintőpanelen keresztül lehet nagyítani, görgetni és karaktereket beírni. A rendszer az Audi connect hardveregységet is tartalmazza, amely az új S4 modelleket LTE-n keresztül csatlakoztatja az internethez. A beépített WLAN-forrópontnak köszönhetően az utasok a mobileszközeikkel szabadon szörfözhetnek az interneten.

 

 

Az Audi phone box, amely egy további extrafelszerelés, rövid hatótávú kommunikációval összekapcsolja az okostelefonokat a fedélzeti antennával, és ezzel egy időben induktívan tölti azokat a Qi szabványnak megfelelően. Az Audi tablet a hátul ülők okos szórakoztató eszközeként szolgál. Az igényes Hi-Fi-rajongók pedig választhatják a Bang & Olufsen hangrendszert az új 3D hangzással.

 

 

Vezető szerep: a vezetéstámogató rendszerek

 

A vezetéstámogató rendszerek széles választékával az új Audi S4 és S4 Avant modellek élen járnak a kategóriájukban. Ezek a rendszerek a felső kategóriából származnak; intelligens együttműködésük pedig újabb lépést jelent az önvezető járművek felé.

 

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens segít a vezetőnek üzemanyagot megtakarítani.  Az adaptív sebességszabályozás adott követési távolságot tart az elöl haladó jármű mögött, a vezető több fokozatban állíthatja a távolságot és a szabályozás dinamikáját. A Stop&Go funkciója álló helyzetig fékezi a járművet, és a vezető kívánságára újból elindítja. 0 és 65 km/h közötti sebességtartományban a forgalmidugó-asszisztens, az ACC egy másik funkciója jó minőségű utakon a kormányzást is átveheti, amíg a forgalom lassan halad. A hátsó keresztirányú forgalom-asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a bekanyarodás-asszisztens, a kikerülés-asszisztens és az Audi pre sense rendszer tovább fokozzák a biztonságot.

Kapcsolódó galériák
Audi S4 és S4 Avant

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere