CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Megújult az Audi A3
Cikkek - (2016.07.23)

Még vonzóbbá válik az Audi sikermodellje: új motorokkal és vezetői segédrendszerekkel, illetve átdolgozott fényszórókkal és hátsó lámpákkal érkezik a megújult Audi A3. Hasonlóképpen újdonság a fedélzeten az innovatív Audi virtual cockpit kezelési és kijelzőrendszer. Az új A3 háromajtós, Sportback, Limousine és Cabriolet változatban szerepel a kínálatban.



 

Kezelés és kijelzés, infotainment és Audi connect

 

Az új Audi A3 utasterének különlegessége az Audi virtual cockpit. Ez az innovatív kezelési koncepció első alkalommal jelenik meg az alsó középkategóriában. Az Audi virtual cockpit nagy felbontásban, 12,3 col képátlójú TFT-képernyőjén jeleníti meg a vezető számára legfontosabb információkat. A multifunkciós kormánykerék View gombjával a vezető kétféle nézet közül választhat. A klasszikus üzemmódban a körműszerek a hagyományos analóg megoldásokhoz hasonló, nagy méretben láthatók, míg az infotainment-móduszban a kijelzőfelületet nagyméretű központi ablak határozza meg. Ez jóval nagyobb helyet kínál a navigációs térkép vagy a telefon, a rádió és az audio-rendszer megfelelő listái számára, a fordulatszám és a sebességmérő ebben az esetben kis körműszer formájában jelenik meg. Az MMI rendszer menüstruktúráját szintén átdolgozták a tervezők, új felépítésével kezelése az okostelefonokéhoz hasonló.

 

Az MMI-terminál középpontjában a nyomó-/forgatógomb áll, amelynek szegélygyűrűje a csúcsváltozatban fehér megvilágítást kap. Tetején érintőfelület (touchpad) szolgál az írásjelek egyszerű ujjmozdulatokkal történő bevitelére, amelyekkel igény szerint a térkép is nagyítható. A nyomó-/forgatógomb mellett és felett sorakoznak azok a kapcsolók és gombok, amelyekkel a vezető az új fejlesztésű menüstruktúrában mozoghat. A navigáció, a rádió, a különböző médiumok és a telefon számára továbbfejlesztett hangvezérlés a hétköznapi élőbeszéd számos kifejezését is értelmezni tudja.

 

 

Az új Audi A3 az infotainment területén is mércéül szolgálhat kategóriájában. A műszerfalból elektromosan kiemelkedő, 7 col képátlójú monitorral működő MMI Rádió plusz már az alapfelszereltség része. Az egyaránt kívánságra rendelhető MMI Navigációs rendszer és MMI touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz az Audi connect szolgáltatásaival kiegészülve számos online-funkciót hozhat el az autóba. Ilyen például a Google Earth és a Google Street View képeivel bővített navigáció, a valós idejű közlekedési információk, valamint parkolásra és az úti célokra vonatkozó praktikus adatok, vagy éppen a hírek és az időjárásjelentés. Az adatátvitelről a szupergyors LTE-szabvány szerinti kapcsolat gondoskodik. Az ehhez szükséges rögzített díjas adatcsomag az autóba beépített új SIM-kártya (e-SIM) révén áll rendelkezésre, amely Európában az Audi connect szolgáltatásokkal együtt szerezhető be, s számos európai országban a roaming lehetőségét is kínálja. A WLAN-hotspoton keresztül zajló, egyéni internethasználathoz az integrált Audi connect szolgáltatásoktól függetlenül további adatcsomagok is rendelhetők. Magyarországra ezen szolgáltatás még most nem érhető el, várható bevezetéséről később ad az importőr tájékoztatást.

 

 

Széles körűen továbbfejlesztett motorpaletta

 

Az Audi A3 motorpalettáján összesen hat, három benzin- és ugyancsak három dízelüzemű erőforrás sorakozik, teljesítményük a 81 kW (110 LE) és a 140 kW (190 LE) közötti tartományt öleli fel. Mindegyikük teljesíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait. Az 1.0 TFSI formájában az Audi első ízben kínál háromhengeres konstrukciót A3 sorozatában. A kompakt aggregát 85 kilowattot (115 LE), a 2000 és 3500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban pedig 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az új benzines belépőmotor az élvezetes vezetés háttérbe szorítása nélkül bizonyul különösen gazdaságosnak.

 

Az 1.4 TFSI COD ultra a cylinder on demand fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldást is tartalmazza, amely részterheléskor kettőt leállít négy hengere közül. Ez a motor 1395 köbcentiméter összlökettérfogatából 110 kilowattot (150 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka 250 newtonméter.

 

 

Igazi műszaki különlegesség az innovatív égésfolyamattal üzemelő, teljes egészében új fejlesztésű 2.0 TFSI. Összlökettérfogata 1984 köbcentiméter, amelyből 140 kW (190 LE) teljesítményt, 1500 és 4200 percenkénti fordulat között pedig 320 newtonméter forgatónyomatékot küld a főtengelyre.

 

Az 1968 köbcentiméteres, négyhengeres TDI motor két teljesítménylépcsőben szerepel az új Audi A3* kínálatában. A 2.0 TDI igény szerint 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 340 newtonméter forgatónyomatékkal (1750 - 3000 1/perc), a későbbiekben pedig 135 kW (184 LE) és 380 newtonméter (1750 - 3000 1/perc) paraméterekkel érkezik.

 

Az új, 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI belépő dízelmotor a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltóval is választható.

 

A 2.0 TFSI motorok teljes egészében új fejlesztésű, nedves tengelykapcsolóval készült hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak, amely az eddigi, száraz kuplungos kettős tengelykapcsolós váltómű helyét tölti be. Az új Audi A3 alapkivitelében az első kerekek hajtottak, a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TFSI benzines változat opcióként a quattro összkerékhajtással is rendelhető.

 

 

Az új Audi A3 futóművét kiegyensúlyozottan sportos hangolás jellemzi. Az extrafelszerelésként rendelhető sportfutómű 15, míg az S line sportfutómű 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. Az elektromechanikus szervokormány finom visszajelzésekkel szolgál, és különösen takarékos üzemű. Kívánságra az Audi számos modellváltozatot az ugyancsak elektromos rásegítésű progresszív kormányzással is felszerel, amely az Audi S3* esetében már a szériafelszereltség része.

 

 

Még több erő – az új Audi S3

 

7 kilowattal (10 LE) megemelt teljesítményszint és az S tronic sebességváltó esetében 20 newtonméterrel nagyobb forgatónyomaték – S3 modelljével az Audi még magasabbra tette a lécet. A tervezők emellett az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESC) és a négykerékhajtás lamellás tengelykapcsolóját is S3-specifikus szabályozással látták el. Az eredmény: még dinamikusabb menettulajdonságok, még élvezetesebb vezetés és még nagyobb biztonság. A 2.0 TFSI aggregát itt 228 kilowattot (310 LE) teljesít, s az S tronic sebességváltóval a 2000 és 5400 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 400 newtonméter forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Az S3 Sportback, az S3 Limousine és az S3 Cabriolet szintén számos újdonsággal érkezik.

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere