CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Beke Yvette
Galéria - Beke Yvette

Kiemelt Videó

A Tuning Show 2012-n készült videónk ...
280 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

Audi Aicon tanulmányautó
Cikkek - (2017.09.27)

Az Audi Aicon tanulmánnyal az Audi megmutatja, milyen a jövõ – kormánykerék és pedálok nélküli – önvezetõ jármûve. A 2+2 üléses tanulmányautó az elkövetkezõ évtizedek Audi típusainak formavilágát is megmutatja. Az Aicon tisztán elektromos hajtású, két töltés között megtehetõ 700-800 kilométeres hatótávolsággal.



Nemes megjelenés – a külsõ

 

Az Audi Aicon minden szögbõl magával ragadó jelenség és méretei is a legmagasabb osztályba sorolják: hossza 5444 milliméter, szélessége 2100 milliméter, magassága 1506 milliméter. 3470 milliméteres tengelytávja még a jelenlegi Audi A8 hosszított változatáénál is 240 milliméterrel több. Alapvetõen meghatározzák az Aicon megjelenését a hatalmas, 26 colos kerekek, amelyek a lehetõ legközelebb kerültek az autó sarkaihoz. Az elsõ és hátsó túlnyúlások minimálisak. Orrkialakítása jóvoltából természetesen az Aicon is félreismerhetetlen Audi.

 

 

Érzelem és információ – a LED fénytechnológia

 

 

Hagyományos lámpatestek helyett elöl és hátul egyaránt digitális kijelzõket kapott az Audi Aicon. Az egyenként több mint 600 darab háromdimenziós pixelekbõl álló, világító felületeken bármi megjeleníthetõ. Az autó figyelmeztetheti a közlekedés többi résztvevõjét az esetleges veszélyekre, vagy egyéb üzenet is megjelenhet itt. Sõt, projektoraival az útra is tud jelzéseket vetíteni, így azokkal is képes kommunikálni, akik nem tekintenek az autóra. A távolsági fényszóró szükségtelen, hiszen az Aicon lézer és radar érzékelõi mindent látnak. Sötétben pedig egy mini drón világítja meg az autóból kiszálló utasok elõtti területet.

 

 

Tér, forma, funkció – a belsõ

 

Az Audi Aicon egymással szembe nyíló ajtóin keresztül kényelmesen közelíthetõ meg az otthonos utastér. A tágasság érzetét fokozza, hogy nincs B-oszlop. Hatalmasak az oldalablakok, sõt az elsõ és a hátsó szélvédõ, a tetõvel együtt szintén egyetlen óriási üvegfelületet képeznek. A két különálló elsõ ülés a hajdani kényelmes nappali fotelek stílusában készült. Ezek akár 500 milliméterrel hátrébb csúsztathatók és 15 fokkal az ajtó felé fordíthatók, a ki- és beszállást segítve. Természetesen számos kisebb-nagyobb tároló is szolgálja az utasok kényelmét. A kis helyigényû villanymotorok jóvoltából elõre és hátulra is jutott poggyásztér, összesen 660 liter.

 

 

Szolgálatkész – mûködés és kommunikáció

 

A kormánykeréken és a pedálokon túl egyéb kezelõszervet is hiába keresünk az Audi Aicon utasterében. A mûszerfal helyén egy jókora polc fogad, fölötte egybefüggõ kijelzõvel. Az utasok érkezésére gyorsan életre kel a belsõ. PIA, az elektronikus jármûasszisztens a mobiltelefonok alapján azonosítja az utasokat. Így a személyre szabott beállítások aktivizálódnak a kijelzõ megjelenése, az utastér hangulatvilágítása, valamint a légkondicionáló és az ülésbeállítások tekintetében. Az egyes funkciók hangutasítással, valamint az utastérben körbefutó érintõkijelzõ és a szemmozgást figyelõ rendszer jóvoltából bárhonnan kényelmesen elérhetõk. Filmnézéshez akár az egész szélvédõ head-up kijelzõként funkcionálhat. Az utasok rengeteg szórakozási lehetõséget választhatnak, amíg az Aicon beavatkozás nélkül, biztonságosan eljuttatja õket úti céljukhoz.

 

 

Hosszú távra optimalizálva – hajtáslánc és futómû

 

Az Audi Aicon megjelenése abszolút a jövõt idézi, és ehhez igazodik mûszaki tartalma is. Ez az autó olyan világban mozog otthonosan, ahol minden jármû önvezetõ. A forgalom résztvevõi a jelenleginél jóval egyenletesebben haladnak, mivel folyamatosan kommunikálnak egymással. Ennek köszönhetõen egyáltalán nincsenek balesetek, így az Aicon is nélkülöz bármiféle biztonsági rendszert, mert ilyenekre nincs szükség.

 

 

A hajtásrendszer is ezekhez a feltételekhez optimalizált, az elsõ és hátsó tengelyekre telepített, összesen négy darab villanymotorral. Ezek együttesen 354 lóerõt és 550 newtonmétert szolgáltatnak, összkerékhajtással kombinálva. Az elsõdleges cél nem a kiugró gyorsulás, hanem a maximális hatékonyság megvalósítása volt, az energia-visszatermelõ fékrendszerrel összehangolva. A maiaknál jóval hatékonyabb szilárdtest akkumulátorok a padló alá kerültek. Ezek az Aicon könnyû, áramvonalas karosszériájában 700-800 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetõvé.

A rendszerhez kifejlesztett 800 voltos töltõvel az akkumulátorok töltése is gyorsabb. Az Aicon akár vezeték nélkül is 30 percen belül 80 százalékosra tölti saját magát, emberi beavatkozás nélkül.

 

A kényelemhez az Aicon légrugózású futómûve is nagyban hozzájárul. Továbbá a gyorsulás, a lassulás és a kanyarodás karosszériamozgásait is külön rendszer tompítja. Mivel az elsõ és a hátsó futómû azonos kialakítású, így mindkét tengely kormányzott. Ennek köszönhetõen, hatalmas méretei ellenére az Aicon városban is ugyanolyan otthonosan mozog, mint nagysebességû utazások alkalmával. Fordulási átmérõje csupán 8,5 méter. Az Audi Aicon ezáltal is hû eredeti küldetéséhez, hogy minden körülmények között maximális kényelemben szállítsa utasait, kompromisszumok nélkül.

 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere