CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új CUPRA Ateca
Cikkek - (2019.01.13)

A CUPRA markánsan jeleníti meg az egyediséget, kifinomultságot és a teljesítményt, a CUPRA Ateca pedig tökéletes elegye ezeknek a márkaértékeknek. Egy jármű, amelyet a mérnökök és formatervezők szenvedélye hívott életre és amely azoknak született, akik értékelik ezeknek az erényeknek a valóságban történő megjelenítését.



 

A CUPRA Ateca SUV modell egy új márka születését jelzi és egyben tökéletes első modell is a CUPRA márka számára. Szegmensének egyedi, különleges modellje, amely tökéletesen illeszkedik az ügyfelek igényeihez.

 


A CUPRA Ateca szíve és lelke a piac technológiailag egyik legfejlettebb erőforrása, egy turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines aggregát, amely figyelemre méltó 300 lóerő teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Teljesítményét egy még simább és pontosabb váltásokkal dolgozó hétsebességes, kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltón keresztül adja le a 4Drive összkerékhajtásnak, amellyel a CUPRA Ateca bizalmat, stabilitást és magabiztosságot sugall.


A CUPRA Ateca ámulatba ejtő teljesítménye összhangban van vonzó külső formatervével. Elöl a méhsejt mintázatú felső hűtőrács közepén kapott helyet az új CUPRA embléma. A fényes fekete elemek visszatérő részletek a modellen, az autó hátsó részén pedig négy kipufogó kapott helyett a hátsó diffúzor két szélén. Az SUV elegáns megjelenéséről ezen kívül a 19 col peremátmérőjű gyémánt mintázatot követő könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak.



Hajtásrendszer

Minden CUPRA lényege az erejében, a teljesítményében és a vezetési élményben rejlik. Arról, hogy ez az Ateca esetében is teljesüljön, a piac jelenleg egyik legkorszerűbb négyhengers benzines erőforrása gondoskodik. Az 1984 cm3-es közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű motornál a furat mérete 82,5 mm, a löketé pedig 92,8 mm, ennek megfelelően a sűrítési arány 9:3:1, amelynek segítségével lehetségessé válik az 5 300 és 6 500 fordulatszám között a figyelemre méltó, 300 lóerős teljesítmény elérése. Ehhez még hozzájön az igen széles, 2 000 és 5 200 fordulatszám között elérhető 400 Nm-es nyomaték és a CUPRA Ateca máris készen áll, hogy elérje 247 km/órás maximális sebességét.

 


A CUPRA Ateca alacsony saját tömege miatt (mindössze 1 540 kilogrammot nyom vezető nélkül) illetve az ehhez társuló nagy teljesítményű motorja révén mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.


Ezt a kivételes gyorsulást segíti az új fejlesztésű hétsebességes kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltó alkalmazása is, amelyet úgy hangoltak, hogy sportosabb érzet mellett gyorsabb, simább és még pontosabb váltásokkal működjön. A CUPRA Ateca modellt rajtautomatikával is felszerelték az állóhelyzetből történő még élénkebb kigyorsítás érdekében.


De a fejlesztések nem csupán a teljesítményről szólnak. A CUPRA Atecát olyan műszaki megoldásokkal szerelték fel, amely a hatékonyságát szem előtt tartva gondoskodik annak javításáról, így az SUV modell a hétköznapi használat során is megállja a helyét.


Ezért a hétfokozatú sebességváltón is módosítottak, hogy nem mindennapi teljesítményét alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett teljesítse, míg a 2.0 literes TSI erőforrást egy új fejlesztésű Otto részecske szűrő rendszerrel szerelték fel, hogy megfeleljen a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásoknak.


Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a CUPRA Ateca széndioxid-kibocsátása 192 g/km és 201 g/km között alakul, míg a WLTP ciklus szerint mért üzemanyag-fogyasztási értékek 7,4 liter és 8,9 liter/100 km között várhatók.

 


Futómű

A CUPRA Ateca motorteljesítményének kontrollálása és használható teljesítménnyé alakítása nagyban függ a futómű különböző szempontok mentén történő beállításától.

 


A CUPRA Ateca független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerű felfüggesztéssel, hátul pedig multilink (többlengőkaros) felfüggesztéssel. Az adaptív futómű-szabályozás (Dynamic Chassis Control - DCC) alkalmazásával az mindig a vezető igényeinek megfelelően igazítható, segítségével pedig a CUPRA Ateca elképesztő teljesítménye is biztonságosan az aszfaltra vihető.


Ezen kívül a CUPRA Ateca modellt 4Drive összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel, amely az egyik legbiztonságosabb, és legfejlettebb összkerékhajtás a világon. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust illetve vezetési módot annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek. A 4Drive rendszer lényegében azért készült, hogy a CUPRA Ateca által nyújtott vezetési élményt támogassa minden körülmények között.


A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden elérhető vezetési módban működhessen: Komfort, Sport, Egyéni, Havas körülmények között, Off-road és természetesen CUPRA vezetési módban.


Amikor a vezetői profilok között a CUPRA vezetési módot választjuk, akkor a kipufogókon keresztül a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív futómű-szabályozás egy sportosabb menet-funkcióra hangolja a járművet. Bármelyik vezetési módot választjuk, az észrevehetően megváltoztatja a CUPRA Ateca karakterét.

Ekkora teljesítményt kezelni felelősséggel jár, ezért a mérnökök továbbfejlesztették a CUPRA Ateca fékrendszerét. Az SUV modellt így nagyobb - 340 illetve 310 milliméteres - első és hátsó tárcsákkal szerelték, ezzel is tovább növelve az SUV modellben helyet foglalók biztonságérzetét. Opcionálisan elérhető a Performance Pack teljesítmény csomag, ami 18 hüvelykes, nagy teljesítményű, fekete Brembo fékekkel lassítja a CUPRA Atecát.


Az alkalmazott futómű megoldások és a progresszív kormányzás rendszerének együttese nem csupán páratlan vezetési élményt garantál, de egy egészen különleges, ösztönös kapcsolatot is létrehoz a jármű és annak vezetője között.

 

 

 


 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere