CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új BMW 3-as Touring
Cikkek - (2019.06.23)

Megújult a sokak által imádott BMW 3-as Touring. Új motorok, millió fejlesztés, új külső és belső. Sok-sok csemege a márka kedvelőinek.

 

Hogy miben újult meg a bajor márka kedvelt típusa? Lássuk!



 

Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság terén is iránymutató mérceként szolgál a prémium középosztályban. A modellből eddig több mint 1,7 millió példány látott napvilágot, amelyből az újdonság közvetlen elődje egymagában több mint félmilliót tesz ki. Az új BMW 3-as Touring 2019. június 25-27. között, a BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválon gurul ki először a nagyközönség elé, a müncheni üzemben készülő modelleket pedig az európai, a japán, a dél-koreai, a tajvani, a hongkongi, az ausztrál és az új-zélandi ügyfeleknek szállítja le a gyártó. Az újdonság piaci bevezetése 2019. szeptember 28-án kezdődik.


Hat erőteljes és hatékony motor már a piaci bevezetéstől

Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű erőforrás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. Az új BMW M340i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával (100 kilométerre vetített 7,1 – 7,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 162 – 170 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, az új BMW 320i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 144 gramm / km)* orrában 135 kW / 184 lóerő, míg az új BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* motorházteteje alatt 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítménnyel. A gázolajjal hajtott erőforrások között az új BMW 330d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 140 – 146 gramm / km)* 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, miközben az új BMW 318d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 129 gramm / km)* meghajtásáról egy 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres dízel, az új BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás:119 – 125 gramm / km)* mozgatásáról pedig egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízel gondoskodik.

Az új BMW 318d Touring és az új BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az opcionális extrafelszereltség része. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtást, amely a motorból érkező erő kerekek közötti optimális elosztásáért felel, a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 330i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 143 – 151 gramm / km)* és az új BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 129 gramm / km)* esetén azonban az opcionális extrafelszereltség részeként is megrendelhető. Az új BMW 3-as Touring összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.

 



Innovatív futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a fejedelmi kényelem kettőséért

Az új BMW 3-as Touring karosszériavázának és futómű-technológiájának szigorú, a vezetési élmény fokozására összpontosító fejlesztési folyamatai érezhetően agilisabb vezethetőséget, kivételesen precíz irányíthatóságot és még a leghosszabb utazások alkalmával is határozottan nagyobb kényelmet eredményeznek. Az újdonság karosszériaváza összességében mintegy 25 százalékkal, számos területen pedig több mint 50 százalékkal lett merevebb a közvetlen elődmodellhez képest. A futómű-rögzítési megoldások ugyancsak jelentősen feszesebbek, mint korábban bármikor. Az új BMW 3-as Touring ráadásul rendkívül alacsony súlyponttal és 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztással érkezik meg az utakra. A megnövelt külső méretek, a számtalan alapfelszereltségi tétel, a megnövelt karosszériaváz-merevség és az optimalizált zajcsillapítás ellenére az újdonság több mint 10 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint hasonló motorral és hajtáslánc-technológiával szerelt elődmodellje. A légellenállási együttható mindeközben 0,27-re csökkent (a BMW 320d Touring esetében).

A sportosság és a menetkomfort közötti rendkívüli, kategóriájában egyedülálló egyensúly a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítóknak köszönhető, amely egyaránt az alapfelszereltségként kínált futómű-technológia és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M sport futómű része. Haladás közben a technológia mindvégig figyeli az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját, így kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képes kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket.

A 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futómű mellett a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik. Mindkét technológiához változó áttételű sportkormány kapcsolódik. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M sport fékrendszer kékre fényezett, négydugattyús első féknyergekkel dolgozik, amelyek büszkén viselik a BMW M divízió logóját. Az új BMW M340i xDrive Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része, amely a BMW M sport futóművel vagy adaptív M futóművel felszerelt, új BMW 330i Touring, új BMW 330i xDrive Touring és új BMW 330d Touring esetén opcionális extrafelszereltségként is megrendelhető. A hátsó tengelybe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt, 0-100 százalék közötti arányban változtatható záró funkciója nem csupán a modell tapadását és agilitását, de menetstabilitását és kanyarsebességét is javítja.

 




Új mérföldkő az automatizált járművezetés felé vezető úton

Az új BMW 3-as Touring fedélzetén sorakozó, innovatív vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés felé vezető út újabb mérföldkövét jelölik. A BMW már az alapfelszereltségű modellekbe is beépíti az előzési tilalmakra és sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert (Speed Limit Info with No Passing Info), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (Lane Departure Warning) és a kerékpárosokat is érzékelő, automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszert (Collision and Pedestrian Warning with City Braking). Az opcionális extrafelszereltségek palettáján eközben a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza az új BMW 3-as Touring utasainak kényelmét és biztonságát, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet, új grafikát és új tartalmakat kínál.

A parkolási manővereket parkolássegítő rendszer (PDC - Park Distance Control) és tolatókamera segíti, miközben az új BMW 3-as Touring opcionális extrafelszereltségei között az automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) is elérhetővé válik. Amíg előbbi parkoláskor és kiálláskor is magára vállalja a szükséges kormányzási, gázadási és fékezési, a Steptronic automataváltóval felszerelt modellek esetében pedig még a sebességváltási feladatokat is, addig utóbbi akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.

Intuitív vezérlés és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens

A vezető preferenciái szerint működő modern, digitális funkciók rendkívül széles tárházával a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása terén. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A BMW ügyfelei a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, hangvezérléssel és a BMW Gesztusvezérléssel is aktiválhatják a különböző funkciókat.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés egyik legmodernebb innovációja a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A technológiának köszönhetően a gépkocsiban egy digitális BMW-szakértő is helyet foglal, amely mindenféle műszaki megoldást ismer („Hogyan működik a távolságifény-asszisztens?”), minden pillanatban aktuális állapotinformációkkal szolgál („Rendben van az olajszint?”) és bármilyen válaszra kimerítő választ ad („Milyen figyelmeztető üzeneteket kaptam?”). A BMW Intelligens Személyi Asszisztens az ideális navigátor szerepét is betölti, aki a hétköznapokban is kivételesen hasznos információkkal szolgál és a természetes beszéd útján érkező utasításokat is felismeri. A mesterséges intelligencia mindezeken felül kiváló szórakoztató is. A gépkocsi fedélzeti számítógépén és a csatlakoztatott okostelefonon keresztül egyaránt elérhető, távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) eközben folyamatosan bővítik a hangutasításokkal és élőbeszéddel vezérelhető járműbeállítások és –funkciók sorát.

 

Kapcsolódó galériák
BMW 3-as Touring (2019)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere