CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Drift egyesületek I. rész - Initial Drifters 1.
Drift - (2011.02.23)

Póra Norbert és Kiss Gábor találkozásával indult el a csapat, bár akkor még inkább csak baráti társaság szerveződése...



                        Az ID tagjai együtt vannak - jóban, rosszban :)

 

 

Kiss Gábor "Wuki" mesél az Initial Drifters megalakulásáról

 

"2004 egy nyári estéjén az egyik budaörsi bevásárló központ parkolójában teszteltem nemrégiben vásárolt kincsemet, egy Toyota Corolla AE86-ot, természetesen keresztben. Itt találkoztam először Póra Norberttel, aki az élmény hatására nem sokkal ez után vásárolt magának egy ugyanilyen autót, melyet gyönyörűen felújított. Teltek-múltak a hónapok, mikor egy szép napon, a két autó összetalálkozott a közúton, és ekkor megalakult a "kéttagú" csapat. A budaörsi körforgalmak és parkolók rémei lettünk, együtt csúszott a piros, és a fehér Hachiroku esténként.
 

A további tagok megismerése az interneten zajlott, fórumokon (performance-tuning.hu) keresztül először virtuálisan, később személyesen is. Ahogyan a tagok közösen elindultak az ország útjaira, kezdetét vette a magyarországi "Hashiriya", azaz az illegális utcai driftelés. 2005-ben több helyszínen szerepeltek az autók, és a sofőrök (JAPfest, Toyota találkozó...).

 

Ez év nyarán egy akkori jelentős tuninggal foglalkozó újság - a MaxiTuning, (később TopTuning) - felkérte a csapatunkat egy fotózásra, a turai vásártér területén. Ekkor a csapat már 7 tagot számlált, és a fotózáson 6 darab Hachiroku villantott vissza a vakuba. 2005 májusában indult az index.hu fórumán az első magyar drift topik is, ahol a hazai érdeklődök sorban érkeztek, és hamarosan megszerveződött a közösség, mely a mai, hazai drift élet alapjait teremtette meg.Ez év novemberében hivatalosan is megalakult az Initial Drifters sportegyesület.

 

2005.11.12-én került megrendezésre az első hivatalos drift edzés az Euroring versenypályán, melyet az index.hu fórumán összegyűlt emberek szerveztek, és bonyolítottak, így már legális keretek között mehettek együtt az autók, természetesen még mindig - és mindig - keresztben.

 

Az Initial Drifters sportegyesület a kezdetektől fogva a japán stílusú driftet és a japó drift autókat favorizálja, így csapatunkban csak a felkelő nap országából származó kocsik tulajdonosai vannak jelen. Az MDSZ által szervezett drift versenyeken kisebb megszakításokkal ugyan, de mondhatjuk, hogy a sportszakmai oldalt az ID csapata képviselte és képviseli napjainkban is."

 

 

Most pedig ismerjétek meg az ID pár versenyzőjét, akiknek ugyanazokat a kérdéseket tettem fel:

 

1) Mikor és hogyan kerültél először kapcsolatba a drifttel?
2) Mesélj! Milyen autóval vágsz neki a 2011-es idénynek?
3) Mit jelent számodra a drift?

 

 


Kiss Gábor "Wuki"

 

 

 

1) A drifttel, mint sporttal az ezredforduló környékén találkoztam először az interneten fellelhető videókon keresztül. Rögtön nagyon megtetszett a sport és még akkor elhatároztam, hogy nekem is kell egy AE86-os Toyota, amivel majd elkezdhetem gyakorolni a sodródást. 2003-ban sikerült hozzájutnom egy nagyon jó állapotú példányhoz, amivel elkezdtem driftes pályafutásomat. 2008-ban sikerült importálnom Tomitsu barátom segítségével egy valódi D1SL verseny gépet (Nissan 180SX) Osakából, mellyel a lehetőségeimhez mérten, próbálok minél többet gyakorolni és finomítani a vezetéstechnikámat.

 

2) Sajnos idén is elég kicsi a valószínűsége annak, hogy rajthoz álljak valamelyik versenyen, ennek több oka is van, de ezek közül a legfontosabb a támogatottság hiánya. Mivel az MDSZ az idei évben felkért, hogy legyek a sportág szakmai alelnöke, ezért valószínűbb, hogy a 2011-es szezonban is inkább a pontozói emelvényen lesz majd a helyem.

 

3) A drift számomra nagyon sokat jelent, a hazai drift élet kialakulásában is elég komoly szerepet vállaltam anno, így egy kicsit én is a sajátomnak érzem. Elég sok mindent alá rendelek ennek a szenvedélyemnek, de akit egyszer hatalmába kerít ez a sportág az később már nehezen tud kiszállni belőle. Meg vagyok fertőzve a szó jó értelmében, imádom a benzingőz és a gumifüst illatát, a sodródó kocsik ordító motorhangját és azt a fajta adrenalin dózist, amit mindez megad nekem.

 



Egyed Isti

 

 

 

1) Körülbelül nyolc évvel ezelőtt egy barátommal kimentünk kocsizni egy pályára, ott kanyarról-kanyarra lapján mentünk, ahogy szoktuk mondani: egybe fűztük az egész pályát. A remek nap végén, adrenalin hatása alatt történt beszélgetés végén világosított fel a barátom, hogy ez, amit csináltunk ez a drift és japánban ez egy sportág.

 

2) Én kb. 19-éves koromban éreztem meg a lapján csúszás és terhelésváltás élményét egy Ladával (volt is belőle baj gazdagon). Azóta függő vagyok (rajta maradtam) és 39 lettem. Elsősorban havas majd vizes és száraz felületen szeretek driftelni. Arra már nem is emlékszem mikor lettem az AE86 Toyota Corolla szerelmese, de rég volt, kizárólag ezt a típust használom sportolásra. Már több mint egy éve épül egy Nissan Silvia és AE86 keresztezése, de sajnos még mindig láthatatlan a végkifejlet. Ha egyszer kész lesz, akkor ezt a típust fogom használni driftre.

 

3) A Drift számomra hobbijaim közül az egyik legkedvesebb, rendkívül stresszoldó, vezetéstechnikailag szinte kimeríthetetlen lehetőségek vannak benne és óriási élményt tud adni - persze nem egy kibójázott pályán. De ha élhetek egy barátom szavaival, ahogy Ő mondta egy komolyabb csúszkálás után az adrenalintól meg bódulva: "ennél komolyabbat még nem találtak ki férfi embernek, még annál is jobb..."

 



Cziffer László "Ciff"

 

 

 

1) Internetes videókon, a Need For Speed Underground játékban, illetve a szerveződő magyar drift szövetségben. Mielőtt konkrétan a driftről hallottam volna, mindig csúszkáltam az autókkal, amikor és ahol csak lehetett.

 

2) 2007-ben ért haza a Nissan 180SX-em japánból, amivel 3 évig gond nélkül eljátszadoztam és egy versenyt is sikerült nyernem vele. Idén kicsit rendbe rakom és talán kap egy kis plusz erőt. Nem szállok be a felesleges lóerő harcba, inkább megpróbálom tovább fejleszteni a vezetéstechnikámat. ;)  Hogy az autó indul-e bármelyik versenyen, vagy továbbra is inkább csak magamat szórakoztatom vele, az a jövő zenéje. ;)

 

3) A drift számomra sok mindent jelent: életforma, hobby, munka, kikapcsolódás, kihívás, tanulás.

 



Csoma Robi

 

 

 

1) Egy jó pár évvel ezelőtt egy barátom hozott egy dvd-t, amin japán pilóták terelgették hátsókerekes vasaikat, ami egyből lenyűgözött, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Majd eltelt pár év és látható jelei voltak itt nálunk is a sportág szerveződésének. Elmentem pár show-ra, amikor is megtörtént a fertőzés :)

 

2) Az első évben lelkes figyelője voltam a sportnak, majd kiállítóként vettem részt és elhatároztam, hogy építek magamnak is egy autót. Egy belpiacos 200sx S13-ra esett a választásom. Ami már egyszer bevált Japánban, az itthon is megfelelő lesz. Egy széria autóból kezdtem az építkezést és 2 év alatt elértem - a lehetőségekhez képest -, hogy egy speciálisan a drift igényeit kiszolgáló autó jöjjön létre. Én lóerő hajhász vagyok és kíváncsi voltam milyen lehetőség rejlik egy CA motorban. Folyamatos tesztelések során kijött hibákat orvosoltam és bízom benne, hogy egy problémamentes teljes évet mondhatok majd magam mögött decemberben. Várom a szövetség rendeződését és akkor majd eldől, hogy csatasorba állítom-e a paripát vagy hobbizom vele. A lényeg, hogy jó emberek között, élvezetes technikával, jól fogom érezni magam! :)

 

3) A jelenlegi munkámból kifolyólag a drift kitölti az életem 50 %-át. Azon szerencsés emberek közé tartozom, aki elmondhatja magáról, hogy ami a hobbija, az a munkája is! :) Részt veszek benne mint alkotó mások autójában és mint élvező a sajátomban. Ez egyfajta betegség, fertőzés és én is egy vírus lettem. :)

 


 

Solymos Peti

 

 

 

1) 2008-ban Máriapócson, de első látásra nem érdekelt nagyon. Azután megcsapot az égett gumiszag és a benzingőz keserédes illata...

 

2) 2011-be egy RX-7 FD3S Mazdával fogok versenyezni. Fotók egy igazi driftautó születéséről ITT.

 

3) Hobbi, kikapcsolódás, barátok.

 



Dombai Dani

 

 

 

1) Középiskolás éveim alatt figyeltem fel először az interneten egy 180sx-re, ami a fizika törvényeit meghazudtoló módon közlekedett a pályán... Aztán jöttek egyre a sokkhatások, egy külföldi adón ment az Initial D sorozat (persze franciául), és a Need for Speed sorozat is elkanyarodott a japán vonal irányába. Az első autóm egy Renault Twingo volt, ami a turbósítás után sem felelt meg az elvárásoknak, vettem egy Nissan 200sx-et, ami Tomitsu kezei alól került ki... Ekkor lettem szerelmes a RWD autókba, és a driftbe...

 

2) A 2011-es idénynek az R33-as Skyline-ommal vágok neki, amit már sikerült nagyjából driftbaráttá nevelni. Mindenképpen szeretnék minél több edzésen részt venni. Az autóm fejlesztése mellett a vezetéstechnikámon is rengeteget kell még javítanom. Célom, hogy érdemlegesen is részt tudjak venni egy versenyen! :)

 

3) Számomra a drift életérzés, sajnos fanatikussá váltam. Szerintem ha egy ember megkaparint egy jó gépet, és egyszer kipróbálja egy versenypályán, akkor sosem szabadul! Amikor kint vagyok pár órát a pályán, teljesen kikapcsolok, nincs stressz, nincs külvilág, mindig csak a következő kanyar van...

 


 

Nagyházi Lőrinc

 

 

 

1) Magával a sporttal 2006-ban találkoztam először a moziban a F&F Tokyo Drift című film kapcsán.

 

2) Egyenlőre marad az S13-am (európai), annak ellenére, hogy tavaly eltávozott a kompresszió a motoromból, megmaradok a CA18nál. Javítások és némi újítások is kerülnek a motorba apróbb huncutságokkal megfűszerezve, ennek köszönhetően ötletem sincs, hogy hogyan fog viselkedni. A motor plussz egy új nagyobb turbót is kap... Talán ezért is várom már ennyire a szezont, illetve hogy otthon legyek. A téli fejlesztések a motorra összpontosultak, de későbbiekben még változni fog az autó. :)

 

3) A drift nekem szabadságot és adrenalint jelent, csakis és kizárólag addig fogom csinálni, amíg élvezem. :)

 

 

 

Legközelebb egy másik egyesületet mutatok be nektek és természetesen az ID többi tagjáról is olvashattok majd. Talán ezek a cikkek erőt adnak addig, amíg nem érezhetitek újra a gumifüstöt testközelből. :)

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2011)

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó galériák
Initial Drifters edzése

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere