CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Drift Bukarest szívében - Zamecz Norbi szemével
Drift - (2016.07.05)

Június 25-26-án került megrendezésre Bukarest szívében egy igazán különleges drift verseny. Rengeteg néző, varázslatos helyszín és hihetetlen kemény csaták fémjelezték ezt a futamot. Márton Zoltán Lakyboy mellett Zamecz Norbi képviselte kis hazánkat, aki erről a hétvégéről és a sok-sok élményéről mesélt nekünk…



 

CAG: Mesélj! Milyen érzés volt egy városban versenyezni?

 

Zamecz Norbert: Egyszerűen felejthetetlen! Nem elég, hogy városban, 3x3-as főúton, Parlament mellett, 130-as megindítással! Ez már külön-külön alkotóeleme egy jó versenynek, de így együtt eredmény nélkül is tökéletes volt és persze rengeteg hasznos új tudást szereztem mind a vezetésben, mind az autóépítésben.

 

 

CAG: Milyen volt a szervezés?

 

Zamecz Norbert: Ez teljesen új szervezés, egy pár autósporttól független rendezvényszervező hozta létre, akik a korábbi versenyek szervezőitől és ottani drifterektől kértek tanácsokat. Teljesen profi szintre emelte a szervezés a versenyt; két kb. 50nm-es kivetítőn ment az élő közvetítés, így senki sem maradt le semmiről, külön gondoskodtak minden kör után az autók hűtéséről (rajt előtt két férfi locsolta a hűtőinket hideg vízzel), wc-ben sem volt hiány, sőt még mobil kézmosó is járt hozzá és ezek tejébe még ebédet is kaptunk.

 

 

CAG: Milyenek voltak az ellenfelek?

 

Zamecz Norbert: Az ellenfelek autói sokkal inkább fel voltak készítve ilyen tempós pályákra és a gyönyörűek voltak. Ennek ellenére a szombati edzésen mindenki elég gyengén teljesített, aminek mi nagyon megörültünk. Az öröm hamar elszállt, amikor megláttuk, hogy mennyire összeszedték magukat a kvalira, amit mi persze az edzőköreinkhez képest ismét alulteljesítettünk, Lakyboy 12., én a 10. helyre kvalifikáltam magam. Páros csatákban sajnos elég megbízhatatlanok voltak, így a közel autózást el kellett felejtenünk és sajnos Lakyboy még így sem úszta meg baleset nélkül; hátul haladóként választania kellett a fal vagy az előtte lévő autó között és bizony a fal itt sem adja magát. A hátsó futómű menthetetlenül károsodott, emiatt kellett feladnia a versenyt, vasárnap az utolsó edzőkörökben. Még amit hozzátennék ehhez a kérdéshez, hogy hihetetlen mennyire barátságos minden ottani versenyző, bármiben számíthatunk rájuk.

 

 

CAG: Mi volt, ami a leginkább tetszett és mi volt, ami a legkevésbé?

 

Zamecz Norbert: Leginkább a kihívás tetszett a pályában, hogy az első és a második kanyart egy ívben össze tudjuk fűzni. Ha már ez sikerült, az már nagy teljesítménynek számított, hiszen nagyon sokaknak sokkal több lóerővel sem sikerült. Ami a leginkább nem tetszett, az a pálya utolsó kanyarjában volt egy "padka", ami összeillesztette a térkövet és az aszfaltot. Mivel ezen még keresztben kellett átmenni, nekem az első lengőkarom nem bírta ezt a strapát és a vasárnapi edzés végén vissza kellett hajtani az eredeti méretre aztán megerősíteni. De milyen lenne egy olyan verseny ahol nincs technikai hiba?

 

 

CAG: Milyen volt a pálya? Tempós vagy inkább technikás?

 

Zamecz Norbert: Két részre osztották a pályát a pontozás szempontjából is: az első rész tempós volt, így ott csak azt kérték, hogy nem kell szög, csak legyen tempó és jussunk végig rajta, a második rész pedig nagy szögön autózás közel az érintési pontokhoz és zónákhoz. Igazából így is lehetett ezt csak teljesíteni.

 

 

CAG: Mi lett volna akkor, ha Lakyval kell megküzdened?

 

Zamecz Norbert: Nagyon nem örültem volna, ha összekerül két magyar és nem tudunk több jó helyezést elhozni, de mivel egyikünknek sem számít ez a bajnokság, csak, hogy jól érezzük magunkat, így megmutattuk volna nekik milyen egy igazi magyar, szoros csata.

 

 

CAG: Mely városokban tudnál hasonló versenyt elképzelni Magyarországon?

 

Zamecz Norbert: Legelső elképzelésem az Budapest, Hősök tere! Minimum ilyen szintű versenyt lehetne ott megszervezni, több ezer nézővel. Sajnos Magyarországon nincsen városi verseny Eger kivételével, ezért szerintem bárminek örülne a magyar drift közösség.

 

 

 

írta: RiKA CarsAndGirls.hu (2016)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere