CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Íme az új BMW 6-os Gran Turismo
Cikkek - (2017.07.03)

A BMW bemutatja az elmúlt évek egyik legkreatívabb modelljének teljesen újragondolt kiadását, az új BMW 6-os Gran Turismo-t, mely a luxuslimuzinok komfortját a kupék lenyűgöző stílusával jeleníti meg.



 

Könnyebb, sportosabb, kényelmesebb és hatékonyabb

 

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek módszeres kihasználásával és a karosszériaváz magas szilárdságú acél elemeit kiegészítő alumínium alkatrészek széleskörű alkalmazásával az új BMW 6-os Gran Turismo saját tömege mintegy 150 kilogrammal csökkent a megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodellhez képest. A modell aerodinamikai tulajdonságainak jelentős fejlődésével, a teljesítmény növekedésével és az új erőforrások kimagasló belső hatékonyságával párhuzamosan mindez minden korábbinál sportosabb menetdinamikát és még tovább optimalizált üzemanyag-fogyasztást eredményez. A nulla-százas gyorsulást a modell a motortérbe épített erőforrástól függően akár 0,7 másodperccel gyorsabban letudja (a BMW 630i Gran Turismo esetében), az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint akár 15 százalékkal is csökkenhet (a BMW 640i Gran Turismo és a BMW 630d Gran Turismo esetében).

 

Az új BMW 6-os Gran Turismo aprólékosan továbbfejlesztett futómű-technológiája nem csupán az irányíthatóságra, de a menetkomfortra is jótékony hatással van. A modell széleskörű alapfelszereltségének az automata szintszabályozású, levegős hátsó kerékfelfüggesztés is része, miközben az utazás kényelmét az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív futómű fokozhatja (automata szintszabályozású, levegős kerékfelfüggesztéssel az első és a hátsó tengelyen, dinamikus lengéscsillapító-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control)).

 

 

A hamisítatlanul egyedi járműkarakter minden korábbinál sportosabb énjét az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített aktív hátsókerék-kormányzáshoz (Integral Active Steering) elérhető Executive Drive opció kelti életre. Az első és a hátsó tengelyen dolgozó levegős kerékfelfüggesztés lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele manuálisan állítsa be a jármű hasmagasságát: az alapbeállítás göröngyös földutakon vagy meredek felhajtók előtt akár 20 milliméterrel is megemelhető, mindössze egyetlen gombnyomással. Az új BMW 6-os Gran Turismo hasmagassága azonban nem csupán emelhető, de csökkenthető is, manuálisan és automatikusan egyaránt: a 10 milliméteres ültetés egyetlen gombnyomással elérhető, a vezetési élménykapcsolóval aktiválható SPORT vezetési üzemmódban azonban a rendszer 120 km/órás sebesség felett automatikusan lentebb engedi a karosszériát. A továbbfejlesztett futómű-technológia extrafelszereltségként megrendelhető opciói a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is éppúgy elérhetők.

 

 

A vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a funkcionalitás ideális egysége

 

Az új BMW 6-os Gran Turismo utasterét vezetőre összpontosító műszerfallal és rendkívül tágas helykínálattal álmodták meg a tervezők. Az emelt üléspozíciónak köszönhetően a vezető minden irányba tökéletes kilátást élvez, miközben a hibátlan ergonómia szerint elrendezett vezérlőelemek a vezetés intenzív élményét is fokozzák. Az utastér vonalvezetése, anyaghasználata és kiváló összeszerelési minősége maximálisan kifinomult, prémium hangulatot áraszt. A hátsó üléssor három teljes értékű ülést és óriási lábteret kínál, miközben a minden korábbinál pihentetőbb utazásról az újratervezett hátsó ülések, a meredeken lejtő tetőív ellenére megnövelt fejtér és a még tovább javított hangszigetelés egysége gondoskodik. Az új BMW 6-os Gran Turismo hátsó ülései az opcionális extrafelszereltég részeként akár elektromosan, gombnyomással is állíthatók.

 

Az újdonság hatalmas méretű, egybefüggő csomagtérajtaja már az alapfelszereltség részeként elektromosan nyitható és zárható. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 110 literrel megnőtt, így immáron 610 literes. A rakodóperem több mint öt centiméterrel lentebb került, így már teljesen egy síkban van a csomagtér padlójával. A 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen gombnyomással előrehajtható, amellyel a csomagtér térfogata nem kevesebb, mint 1 800 literre nő – 100 literrel növelve az elődmodell hasonló értékét. A csomagtér merev szerkezetű síkja alatt ráadásul egy plusz tárolórekeszt is elrejtettek a tervezők.

 

 

Piaci bevezetés háromféle erőforrással, nyolcsebességes Steptronic automataváltóval és az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással

 

Az új BMW 6-os Gran Turismo motorpalettájára kezdetben két benzines és egy dízelüzemű erőforrás kerül fel, a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorokat pedig már az alapfelszereltség részeként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó. A BMW 630i Gran Turismo motorházteteje alá szerelt 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amellyel a modell 6,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,2 – 6,6 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 142 – 152 gramm.

 

 

A BMW 640i Gran Turismo meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű és 450 Nm csúcs forgatónyomatékú, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinüzemű erőforrás gondoskodik. Az erősebb benzinmotorral felvértezett 6-os Gran Turismo 5,4 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, miközben az intelligens összkerékhajtással szerelt BMW 640i xDrive Gran Turismo 0,1 másodperccel gyorsabban, 5,3 másodperc alatt abszolválja mindezt. A BMW 640i Gran Turismo átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,0 – 7,4 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 159 – 169 gramm. A BMW 640i xDrive Gran Turismo esetében ezen értékek 7,7 – 8,2 literre és 177 – 187 grammra módosulnak.

 

A 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm csúcs forgatónyomatékra képes, háromliteres sorhatos dízelmotorhoz az opcionális extrafelszereltség részeként ugyancsak társítható BMW xDrive intelligens összkerékhajtás. A BMW 630d Gran Turismo és a BMW 630d xDrive Gran Turismo 6,1 másodperc alatt, illetve 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,3 liter, illetve 5,5 – 5,9 liter, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 129 – 139 gramm, valamint 144 – 154 gramm.

 

 

Intelligens vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés korszakának előfutáraiként

 

Az új BMW 6-os Gran Turismo vezetést támogató rendszerei számos innovatív technológia alkalmazásával térképezik fel a jármű közvetlen környezetét, amelyhez már az alapfelszereltség részeként sztereo kamera, opcionális extrafelszereltségként pedig radarok és ultrahangos szenzorok szolgáltatnak információkat. Az újdonság széleskörű alapfelszereltségi palettáján az automata fékező funkcióval dolgozó (City Collision Mitigation), ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning) is megtalálható, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé az új, továbbfejlesztett aktív tempomat (Active Cruise Control) is felkerült, amelynek álló helyzetre fékező Stop & Go funkciója a 0 és 210 km/óra közötti sebességtartományban mindvégig aktív.

 

 

Az ugyancsak 0 és 210 km/óra között működő kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) újabb lépést jelent az automatizált járművezetés megvalósulása felé vezető úton, hiszen a technológia a még pontosabb sávtartás érdekében már nem csupán az aszfaltra festett jelzéseket, de az autó előtt haladó járművek mozgását is folyamatosan figyeli. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), a sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Side Collision Warning) és a kikerülési segédlet (Evasion Aid) eközben még tovább növeli a vezetés biztonságát és az utazás kényelmét, szükség esetén korrigáló mozdulatokkal fokozva a kormányzás mértékét.

 

A potenciálisan veszélyesebb forgalmi szituációk elkerülését a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning), valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Driving Alert) segíti. Sőt mi több, a bajor prémiummárka ügyfelei a távvezérlésű parkolás (Remote Control Parking) opcióját is megrendelhetik az új BMW 6-os Gran Turismo modellhez.

 

Kapcsolódó galériák
BMW 6-os Gran Turismo

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere