CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az új Audi A6 Limousine
Cikkek - (2018.03.03)

Új Audi A6 modelljével az Audi nagysikerű felsőkategóriás limuzinjának immár nyolcadik generációját mutatja be, számos fejlesztést hozva el e piaci szegmensbe. Legyen szó a digitalizáció, a kényelem vagy a sportosság témáiról, az elegáns megjelenésű Audi A6 a felsőkategória sokoldalú tehetsége.



 

MMI touch response kezelési rendszer – személyre szabható és intuitív

 


Az új Audi A6 MMI touch response rendszere az intuitív kezelés és a személyre szabható működés terén egyaránt mércéül szolgál. Széleskörű és intelligens egyéni beállítási lehetőségeivel az autó teljes mértékben alkalmazkodik vezetőjéhez: a teljes egészében digitális kezelési rendszer a központi járműfunkciók megjelenítésekor – az okostelefonos alkalmazásokhoz hasonló – „fogd és vidd” (Drag-and-Drop) mozgatást is lehetővé teszi, így helyezve át őket pontosan a kívánt pozícióba az MMI-rendszer képernyőjén. Gyorselérési és kedvenc-gombok szolgálnak az egyéni igények kielégítése és a magas színvonalú kényelem alapjául a kezelés során. A sokat autózók és a flottaügyfelek számára egyaránt ideális megoldás, hogy akár hét vezető is tárolhatja személyes beállításait egyéni felhasználói profiljában, ahol akár 400 paraméter is rögzíthető. Logikus és egyszerű menüstruktúrájának köszönhetően a rendszer gyors hozzáférést kínál az egyes járműfunkciókhoz. Az igény szerint konfigurálható kedvenc-gombok segítségével a kezelés a felhasználó személyes preferenciáihoz igazodhat. Kívánságra a világítás- és a multifunkciós gombok is touch response technikával készülnek.

A vezető az MMI Navigációs rendszer plusz esetében 10,1 col képátlójú felső képernyőről vezérelheti az infotainment-rendszert, míg a középső alagút konzolján elhelyezett, 8,6 col képátlójú alsó monitor a légkondicionálás, illetve a kényelmi funkciók és a szöveges adatbevitel kezelését szolgálja. Utóbbi funkció használata során a felhasználó csuklója mindvégig kényelmesen az automata sebességváltó karján nyugodhat. Mindezt Head-up kijelző egészítheti ki, amely a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg. Az MMI Navigációs rendszer plusz technikájával együtt jelenik meg a fedélzeten az Audi virtual cockpit, amelynek kijelzőfelülete 12,3 col átmérőjű.

Az MMI Navigációs rendszer plusz a navigáció terén is számos újdonsággal szolgál. Ilyen például a korábbi utak adatai alapján működő öntanuló funkció, amely intelligens keresési javaslatokkal szolgál. Az útvonalvezetés online, a HERE szolgáltató szerverein zajlik, amelyek a teljes régióban tekintetbe veszik a pillanatnyi közlekedési helyzetet. Ha az adatfolyam megszakadna, a navigáció a párhuzamosan futó fedélzeti útvonalvezetésre vált át. Már alapkivitelben hat díjmentes frissítés jár a navigációs térképekhez, amelyek félévente jelennek meg.

 



Vezetői segédrendszerek

Még magasabb színvonalú kényelem és biztonság a hosszú és rövid utakon egyaránt – az új Audi A6 új és továbbfejlesztett vezetői segédrendszereivel mércéül szolgálhat a felsőkategóriában. Ilyenek például a távirányítású parkoló- (Remote Parking Pilot) és garázs-pilóta (Remote Garage Pilot), amelyek az év folyamán csatlakoznak a kínálathoz. E technikák segítségével önállóan áll be- és ki a parkolóhelyről, illetve a garázsból a luxuslimuzin. A vezető már ezt megelőzően kiszállhat az autóból és a myAudi alkalmazáson keresztül okostelefonjáról indíthatja, illetve felügyelheti a folyamatot. Ehhez folyamatosan nyomnia kell a megfelelő funkciógombot.

A távirányítású parkoló- (Remote Parking Pilot) és garázs-pilóta (Remote Garage Pilot) egyaránt a vezetői segédrendszerek háromféle összeállításának egyike, a „Parkolás” csomag része. A vezetői segédrendszerek „Város” csomagja egyebek mellett az új útkereszteződés-asszisztenst, míg a „Tour” csomag az adaptív menetasszisztenst és az üzemanyagtakarékos vezetést támogató gazdaságosság-asszisztenst tartalmazza. Az adaptív menetasszisztens az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő, enyhe kormányzási beavatkozásokkal egészíti ki az adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control) technikáját.

A vezetői segédrendszerek széleskörű kínálata mögött az Audi újabb high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) rejlik, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről. A szenzorok köre felszereltségtől függően akár öt radarérzékelőt, öt kamerát, 12 ultrahangos érzékelőt, illetve – további jelentős újdonságként – egy lézerszkennert is magában foglalhat.



Mild-hibrid technika – mindegyik motor elektromos hajtásrendszer része

Az Audi A6 mindegyik motorváltozata az Audi mild-hibrid technikájával készül, amelyben szíjhajtású indítógenerátor (RSG) működik együtt egy lítiumion-akkumulátorral. Az Audi A6 az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban szabadon is gördülhet („vitorlázhat”).

Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) 22 kilométer/óráig aktív. Álló helyzetben előrelátó szabályzás mentén történik a motor újraindítása, amint az A6 előtti jármű elindul. Lassításkor az RSG akár 12 kW teljesítménnyel végez energia-visszatáplálást (rekuperáció). Valós üzemi körülmények között az MHEV-technika akár 0,7 literrel is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.

 



Hajtásrendszer

Európai piaci bevezetésekor az Audi két – egy dízel- és egy benzinüzemű – egyaránt erőteljes és kulturált járású motorral kínálja új A6 sorozatát. A benzines aggregát (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,1 - 6,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 161 - 151*) V6-os turbófeltöltésű 3.0 TFSI konstrukció. 250 kW (340 LE) teljesítményével és 500 newtonméter maximális forgatónyomatékával álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra a business-limuzint, az elektronikusan 250 kilométer/órára korlátozott végsebesség pedig már puszta „formaság”. Hasonlóan dinamikus menetteljesítményekkel szolgál a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,8 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 150 - 142*) is, 620 newtonméter maximális forgatónyomatékot küldve a főtengelyre. Míg a 3.0 TDI nyolcfokozatú tiptronic, a 3.0 TFSI hétfokozatú S tronic sebességváltóval működik együtt. Mindkét motorváltozat már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik, ám más-más kiviteléhez: a tiptronic váltómű mögött önzáró központi differenciálművel, míg az S tronic esetében a még gazdaságosabb ultra technikával dolgozik a quattro. Utóbbi villámgyorsan, ám csupán akkor aktiválja a hátsókerékhajtást, amikor valóban szükséges. A sebességváltók kizárólag automata konstrukciók.

A tiptronic sebességváltóval az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű kölcsönözhet még dinamikusabb irányíthatósági tulajdonságokat az A6 számára, aktívan osztva el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. E technika – akárcsak a dinamikus összkerékkormányzás, a csillapítás szabályozása és az adaptive air suspension légrugózás – az elektronikus futómű-platform szabályozása alatt áll. E szoros hálózati kapcsolat révén a rendszerek még nagyobb pontossággal működhetnek együtt. A vezető az Audi drive select rendszere segítségével különböző menetprofilok közül választhat, s a különösen kényelmestől a hangsúlyosan sportosig terjedő, igen széles skála most még jobban érzékelhető, mint az előd modell esetében.








 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere