CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
MINI Cooper SE
Cikkek - (2020.04.11)

A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje a vezetés színtiszta élményét hosszú távon fenntartható módon váltja valóra, és mindezt a MINI hamisítatlanul egyedi megjelenésével és prémium minőségével párosítja. Egy szó, mint száz: a MINI Cooper SE egy ízig-vérig MINI, károsanyag-kibocsátás nélkül.



 

A MINI Cooper SE főbb jellemzői
 

  • A MINI modelltörténetének és a prémium minőségű kisautók kategóriájának első tisztán elektromos meghajtású modellje.
  • Elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítménnyel és 270 Nm csúcs forgatónyomatékkal.
  • Típus-specifikus lítium-ion akkumulátor, amely egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál – szemernyit sem korlátozva a háromajtós MINI csomagtartó-térfogatát.
  • A nagyfeszültségű akkumulátor hagyományos háztartási aljzatról, MINI ELECTRIC falitöltőről és nyilvános járműtöltő oszlopról egyaránt feltölthető, akár 50 kW sebességű gyorstöltéssel is.
  • Kivételes agilitás az azonnali teljesítmény-leadásnak, az alacsony súlypontnak, az elsőkerék-meghajtásnak és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszerének köszönhetően.
  • Gyorsulás álló helyzetből 60 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt, álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt.
  • A háromajtós MINI jellegzetes stílusjegyei típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel egyesülnek.
  • Típus-specifikus kijelző- és járművezérlő koncepció az utastérben.
  • Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás az egypedálos vezethetőség érdekében.
  • LED-technológiás első fényszórók, duplazónás automata légkondicionáló, hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszer, kiegészítő fűtés, elektromos rögzítőfék és Connected Navigation csomag már alapfelszereltségként.


Ízig-vérig MINI

A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti, egy forradalmian innovatív, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei.

 



A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el. A vezérlőelektronikát és a váltót is magába foglaló, kompakt méretű egységet a tervezők a masszív csőszerkezetű motortartó keret első felébe építették be. A típus-specifikusra konfigurált, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tizenkét cellából épül fel, a 32,6 kWh bruttó energiateljesítményű energiatároló egység T-alakot formálva helyezkedik el a padlólemezben.

Az elektromos motor nem csupán kisebb, de jelentős mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű erőforrás, amely nagymértékben hozzájárul a MINI Cooper SE tökéletes tengelyterhelés-elosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal együtt mindez kiváltképp agilis vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat eredményez. A MINI Cooper SE ráadásul kiváló úttartást is garantál, nem utolsósorban a nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezésének köszönhetően: az energiatároló egységet mélyen a modell padlólemezébe süllyesztették, az első ülések közé és a hátsó üléssor alá. Mint ilyen, a tisztán elektromos meghajtású MINI modell a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető. Az egyetlen mérhető méretbeli különbség a tisztán elektromos meghajtású MINI és a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k között a magasság, a hétköznapokban kiválóan használható hasmagasság fenntartása érdekében ugyanis a mérnököknek a padlólemezbe épített akkumulátor vastagsága okán 18 milliméterrel meg kellett emelniük a karosszériát.

A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia összes alkatrészét a vázszerkezet típus-specifikus védőzónái ölelik körbe, ütközés esetén pedig a rendszer vezérlőelektronikája az összes alkatrészt azonnal lekapcsolja. A MINI Cooper SE biztonsági koncepciója így minden tekintetben maradéktalanul megfelel a BMW Group kimagasló szabványainak, amelyek messze túlmutatnak a kötelező iparági előírásokon. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját az első lökhárító megerősített tartószerkezete és a motortartó keret védi, a nagyfeszültségű akkumulátor alatt pedig egy masszív, edzett lemez húzódik. 1 365 kilogrammos saját tömegével a MINI Cooper SE így mindössze 145 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a Steptronic automataváltóval szerelt, háromajtós MINI Cooper S modell.

 



Lélegzetelállító agilitás az innovatív menetstabilizáló rendszernek köszönhetően

A tisztán elektromos meghajtás a MINI modelljeire jellemző, gokartosan agilis vezethetőség teljesen új dimenzióját váltja valóra. A MINI Cooper SE lélegzetelállító agilitásában nagy szerepet játszik a típus-specifikus hangolású futómű-technológia, amely – a kisautó-szegmensben egyedülálló módon elektromechanikus kormányművel, az első tengelyen szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen pedig többkaros felfüggesztéssel dolgozik – az elektromos hajtáslánc-technológiával maximális menetstabilitást, tökéletesen precíz irányíthatóságot és azonnali kormányreakciókat garantál. A MINI Cooper SE súlypontja legalább 30 milliméterrel került alacsonyabbra, mint a MINI Cooper S modell esetében, amely a tengelyek közötti optimális terhelés-elosztással karöltve a kisautó-szegmensben mindeddig elképzelhetetlen kanyarodási dinamikával kecsegtet.



MINI Vezetési Üzemmódok négyféle beállítással

Az első tisztán elektromos meghajtású MINI lehetővé teszi, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei saját preferenciáik és az adott vezetési szituáció sajátosságai szerint hangolják át az autó beállításait. A műszerfal alsó felén elhelyezett billenőkapcsoló-sor jobb végén található kapcsolóval aktiválható MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) a MINI Cooper SE esetében négyféle járműbeállítási lehetőséget kínálnak fel. Alapértelmezett beállításként a MID üzemmód aktiválódik, amelyet SPORT üzemmódban még közvetlenebb kormányzás és a hajtáslánc minden korábbinál gyorsabb rendszerreakciója vált fel.



Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben átélhető vezetési élményt az egypedálos vezethetőség emeli új szintre: nagyvárosi forgalomban a jármű azonnal érezhető lassulásba kezd, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Vitorlázó üzemmódban ugyanis az elektromos motor generátorként működik és a mozgás során felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza, az alacsonyabb sebességtartományban így a vezetőnek rá sem kell lépnie a fékre ahhoz, hogy a jármű intenzív lassulásba kezdjen. A fékezés során felszabaduló energia visszatáplált mennyisége (és mint ilyen, a vitorlázó funkció automata fékező hatásának mértéke) a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájában állítható be.
 


 

Kapcsolódó galériák
MINI Cooper SE

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere