CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
DeLorean - Doki fejlesztése volt vajon?
Cikkek - (2009.04.16)

Ha azt mondanám egy nőnek, hogy DeLorean, akkor azt hinné, hogy pocsék a kiejtésem és mosolyogva rávágná: "Mert megérdemlem." Ha egy gyerkőcnek vagy egy pasinak ejteném ki e bűvös szót, akkor azonnal csillogó szemekkel gondolna a Vissza a jövőbe filmek csodajárgányára.



 

A filmben Doki fejlesztgette az autót és próbált belőle igazi csodaautót készíteni. A valóságban egy magyar-román származású férfi, John Z. DeLorean volt az, aki az egész világnak meg akarta mutatni, hogy milyen egy igazi sportautó. Szakmai tudását és tapasztalatait elsősorban a Pontiac és Chevrolet cégnél szerezte meg, azonban hamar ráunt arra, hogy az autógyárak képtelenek tartós karosszériájú autót gyártani. Angol állami támogatással és kitűnő szakértői gárdával így nekiállt, hogy megvalósítsa álmát.

 

A 70-es évek végén kezdődött el a munka, melynek eredményeként valóban sikerült egy igazán futurisztikus autót gyártania, melynek karosszériája rozsdamentes acélból készült - 25 év garanciával. Sokakat elvarázsoltak a sirályszárnyas ajtók és az akkoriban túl modernnek tartott vonalvezetés. Szokatlan volt a keréktárcsák méretezése is, hiszen míg elől 14"-es, addig hátul 15"-ös keréktárcsákat alkalmaztak.

 

Az 1244 kilós járgányba 2849 köbcentis, 136 lóerős, farmotorként beépített PRV V6-os motor került. Az autónak közel 10 másodperc kellett a 100 km/h-s sebesség eléréséhez, maximális sebessége pedig egy picivel a 200 km/h alatt maradt.

 

 

A DMC-12 sorozatgyártása 1981-ben kezdődött meg, azonban az autó túl nehéz, lomha és mindemellett túlságosan drága volt ahhoz, hogy igazán nagy piacot hódítson meg. Ettől függetlenül a Belfast melletti üzemben egy éven keresztül folyamatosan gördültek le az új DMC-12-esek a futószalagról (közel 8500 darab), DeLorean pedig először legális, majd illegális úton próbált meg újabb anyagi források után nézni.

 

DeLorean végső elkeseredettségében kábítószer bizniszbe keveredett vagy keverték(?), és abban bízott, hogy az innen befolyó pénzből további fejlesztésekre lesz majd pénze. Ez az út azonban nem csak az ő vesztét hozta, hanem a cégét és az autóét is. 1982-ben DeLoreant letartóztatták és azonnal leállították a DMC-12 gyártását is. 

 

 

A Vissza a jövőbe című film alkotói azonban mégis teljesítették DeLorean álmát, hiszen a filmnek köszönhetően ismét keresett és végre igazán ismert és elismert autó lett a "gyermekéből".

 

Azon gondolkodtam, hogy mi játszódhatott le DeLorean fejében? Vajon arra gondolt a bezárt gyárra nézve, amit Doki mondott a film második részében? 

"Úgy tűnik inkább mégis a világegyetem másik nagy csodáját kellene tanulmányoznom... A nőket!" (Doki)

 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2008)

Kapcsolódó galériák
DeLorean DMC-12

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere