CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Franciázzunk! 60 éves lett a Rút Kiskacsa, a Citröen CV2
Cikkek - (2008.12.30)

A II. világháborút megelőző időszakban a következő feladatot kapták a Citröen gyár mérnökei. Készítsenek egy olyan autót, amely képes az akkori sáros, kátyús, rossz minőségű falusi utakon is haladni, és el tud szállítani két személyt és száz kilónyi terményt. A francia tervezők összedugták buksijukat és megszületett hamarosan a Citröen CV2. Nem kellett hozzá sok minden, csak pár kiló alumínium és egy 375 (!) köbcentis motor. Ennek épp hatvan éve...



A hamarosan Rút Kiskacsának elkeresztelt autó egész "élete" igen érdekesre és izgalmasra sikeredett. A menettesztnél az egyszerűség és praktikusság vezérelte a francia gyár képviselőit. Telepakolták az autó csomagterét tojással, kinéztek egy göröngyös szántóföldet, majd nekivágtak az útnak. A teszt során egy tojás sem tört össze. A CV2 készen állt arra, hogy meghódítsa a világot.

 

 

A II. világháború azonban keresztülhúzta ezeket a számításokat. Miután a hitleri Németország bekebelezte Franciaországot is, a Citröen gyárban úgy döntöttek, hogy a CV2 terveit elrejtik, az addig legyártott példányokat pedig pajtákban, istállókban dugták el, vagy pedig megsemmisítik. Az 1946-os esztendő hozta el az igazi változást a Rút Kiskacsa életében. Párizsban ugyanis ebben az évben mutatták be hivatalosan. Formája és "ereje" miatt eleinte nevetség tárgya volt. Pár év alatt azonban bebizonyította mindenkinek, hogy maximálisan megbízható autó ő, nem hibásodott meg és az eredeti elvárásoknak is megfelelt. (Tudjtátok: 2 fő+100kg. :))

 

Természetesen a franciák által odavetett kesztyűt felvette a német Volkswagen gyár és piacra dobta a "Bogarat". Egyik autónál sem a luxus dominált. Céljuk mindössze annyi volt a gyártóknak velük, hogy az autók eljuttassák gazdájukat egyik faluból a másikba, és ne kelljen sokat javítani. Árban azonban a Bogár nem tudott versenyezni a Kacsával, hiszen épp kétszer annyiba került, mint francia társa.

 

 

Talán ennek köszönhetően is egy idő után az autó annyira népszerűvé vált, hogy a Citröen gyár nem győzte kielégíteni a megrendeléseket, egy új CV2-re öt évet kellett várni. Ennek köszönhetően hamarosan drágábbak voltak a használt CV2-k, mint a gyártósorról legördülő vadiúj járgányok. :)  Hosszú évek alatt nem igazán nyúltak hozzá, mindössze a karosszéria anyaga és a motor mérete változott. Az alumínium árának ugrásszerű megnövekedése miatt papírvékony vaslemezt kapott a CV2. A motor pedig gigászi méreteket öltött: az eredeti 375 köbcenti helyett 425, majd 602 köbcentis lett a hatvanas évek végére.

 

Hiába csúfolták, hiába kötöttek bele minden porcikájába és hasonlították folyamatosan különböző konzervdobozokhoz, a 42 éven át folyó gyártás és az eladott kilenc millió példány azt bizonyítja, hogy a meséhez hasonlóan a rút külső mögött egy igazi csoda lapul. Az egyik Kacsa tulajdonosa viccesen csak így jellemezte kincsét: "Nyáron strandkocsi, ősszel esernyő, télen nagykabát." :)

 

 


 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2008)

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere