CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az Audi R8 5.2 FSI quattro: lélegzetelállító menetteljesítmények
Cikkek - (2009.02.05)

Az Audi újabb fejezetet nyitott csúcsmodellje programjában. A márka az R8 modelljével már a kezdetektől a szupersportautók szegmensének élvonalába lépett, s most az R8 V10 változat is bemutatkozik. 5,2 literes, tízhengeres erőforrása 386 kW (525 LE) teljesítményt és 530 newtonméter forgatónyomatékot produkál, amely értékek a gyakorlatban lélegzetelállító menetteljesítményeket biztosítanak számára. Olyan kiemelkedő színvonalú Audi-technikáival, mint quattro összkerékhajtása, könnyű alumínium karosszériája, teljes egészében LED-világítóegységek alkotta, innovatív fényszórói vagy akár markáns formavilága, az R8 5.2 FSI quattro egyértelműen a "pole pozíciót" foglalja el vetélytársai körében.



 

R8 V10 technikáiban az Audi Le Mans-i győzelmeinek hosszú sora mögött rejlő hatalmas tudás és tapasztalat jelenik meg. Atmoszférikus motorjában olyan, közvetlenül a versenypályáról származó megoldások találkoznak, mint például a szárazkarteres kenési rendszer vagy az FSI közvetlen benzinbefecskendezés, tízhengeres konstrukciója pedig a tiszteletet parancsoló csúcsteljesítmény, a brutális vonóerő és a csekély saját tömeg tökéletes ötvözetét alkotja. Ez az aggregát 2009-től a világ versenypályáin is bizonyíthatja képességeit, mégpedig az új R8-versenygépben, amelyet az Audi kifejezetten az ügyfélsport céljaira, a GT3-szabályrendszer szerint fejleszt.

 

A V10-es erőforrás a sorozatgyártású sportkocsiban a versenyváltozatéval közel azonos konstrukcióban jelenik meg. Összlökettérfogata 5.204 köbcentiméter, 6.500 percenkénti fordulatszámnál 530 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, 386 kW (525 LE) névleges teljesítményét 8.000 percenkénti fordulatnál adja le. Fajlagos teljesítményként hengerűrtartalma egy-egy literére 100,9 lóerő adódik, miközben minden egyes lóerő mindössze 3,09 kilogrammot mozgat, az Audi R8 V10 hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatában  ugyanis mindössze 1.620 kilogrammot nyom. Ebből a motor 258 kilogrammot tesz ki, mindössze 31-el többet, mint a V8-as aggregát esetében.

 

Az Audi R8 5.2 FSI quattro álló helyzetből csupán 3,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a szekvenciális R tronic váltóművel 8,1 másodperccel később már a 200-as kilométer/órás határt lépi át. Hatalmas vonóereje ezután is alig gyengül, s egészen 316 kilométer/óra végsebességig tart ki. Brutális ereje, gázreakciói közvetlensége és intenzitása, illetve hangja valóban egyedülálló és lélegzetelállító sportautó-élménnyé áll össze. A V10-es dörgő basszusokból és erőteljes felhangokból kreált koncertje a fordulatszám emelkedésével igazi fortissimóba vált, s az egyedi hangzású pörgésnek csak a percenként 8.700 fordulat szab határt.

 

Az R8 5.2 FSI quattro sebességváltója hatfokozatú, alapkivitelben könnyen kezelhető manuális kapcsolással, kívánságra azonban az Audi a szekvenciális R tronic váltóművet is szállítja. E high-tech rendszer a kormánykerékre szerelt kapcsolóbillentyűivel és extrém rövid, akár egy tizedmásodperces váltási időivel hamisítatlan versenyhangulatot közvetít. A pilóta által gombnyomásra választható "Launch Control" programban az R8 V10 elektronikusan szabályozott kipörgéssel veszi a "villámrajtokat", az R tronic és a manuális váltóművel egyaránt.

 

 

Az R8 V10 hasonlóan hatékony "negatív gyorsulását" brutális erejű fékei biztosítják. A kompromisszumot nem ismerően hatékony hűtés érdekében belső szellőzéssel és nagyszámú furattal kialakított féktárcsákat elöl kerekenként nyolc, hátul négy dugattyú szorítja. A tárcsaátmérő elől 380, hátul 356 milliméter. Az Audi kívánságra kerámiafékekkel is kínálja R8 5.2 FSI quattro modelljét, a tárcsák ekkor nagyszilárdságú szénszálas anyag illetve kopásálló szilícium-karbid alkotta kompozitból készülnek. E különösen könnyű féktárcsák kilenc kilogrammal nyomnak kevesebbet azonos méretű acél társaiknál.

 

Az Audi R8 5.2 FSI quattro széles és határozott kiállással jelenik meg az úton, képességeit erőteljes arányai és domborodó kerékjáratai hangsúlyozzák. A rendkívül pontosan megkomponált vonalvezetés és a tető elegáns íve szintén jellegzetes Audi-vonás. Az orr, a kerékjáratok, a sárvédők és a far vizuálisan a körbefutó kontúrvonalban egyesül, az előretolt utastér a középmotoros koncepció hatékony kifejezője.

 

Az autó oldalán kialakított függőleges légbeömlő nyílás, a "sideblade", szintén a motor elhelyezkedésére utal. A jobb oldali "sideblade" ad helyet a tömör alumíniumból készült üzemanyag-betöltő nyílásnak.

 

Az R8 V10 egészen különleges technikája a teljes egészében LED-fényforrásokkal működő fényszóró. Az Audi a világon első gyártóként alkalmaz a tompított és a távolsági fény, a nappali világítás, valamint az irányjelző céljára egyaránt világító diódákat. Az R8 V10 karosszériája szintén számos különleges részletmegoldást vonultat fel. A "sideblade" mindkét oldalon valamivel jobban kiemelkedik, mint a nyolchengeres változaton, a küszöbök markánsabb és szélesebb formát kaptak, a hátsó ablak szellőzőrácsa pedig matt alumínium.


Az Audi R8 5.2 FSI quattro 2009. második negyedévétől jelenik meg a piacon.


 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere