CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Amikor egy szőke cicus VMAX-ot kap...
Cikkek - (2009.03.02)

Kaptam egy Yamaha VMAX-ot. Nem, nem a régit, az újat. Nem vagyok túl boldog. Tudom, tudom, majdnem hat milla az ára. Bevallom őszintén nagyon küzdök vele. Lehet, hogy azért mert szőke vagyok és nő? ;)



 

Jött a szülinapom. Apáméktól kaptam egy lakást, barátomtól ékszert vártam. Jött is a dobozkával, amiben nem fuksz volt, hanem a Yamaha papírjai. Oké, szeretem a motorokat - nézni. Amikor megláttam az új VMAX-ról készült képeket, akkor sóhajtoztam, hogy kipróbálnám, de ez nem azt jelenti, hogy meg kell venni azonnal...

 

Na mindegy. Párom mesélt nekem a mociról, mert látta, hogy kellően megzuhantam. A múlt századból indította a sztorit, én pedig néztem bután és hallgattam, hiszen ezért szeret. :)  Elmesélte, hogy már 1985-ben piacra dobtak egy VMAX-ot. Akkoriban az autók között a V8-as autók nyomultak, így kellett a motorok közé is valami, ami "V-s". Így született meg a V4-es, 140 lóerős VMAX. (Nem mertem megkérdezni tőle, hogy mi az a V-s dolog...)

 

Pasim ezután odasétált az új motorom mellé, nagyot sóhajtott. Esküszöm, engem nem néz ilyen szemekkel még akkor sem, ha a legjobb cuccaimat aggatom magamra. Persze nem úsztam meg a dolgot, végig kellett hallgatnom, hogy az új VMAX mitől annyira menő. Azt mondta, hogy a régi VMAX-nak még voltak hibái, például gyenge volt az acélcső váz, alulméretezték a fékeket és nem volt tökéletes a futóműve sem, de ez már hibátlan.

 

 

Gesztikulálva, remegő hangon súgta meg nekem, hogy ez már 1689 köbcenti, kétszáz pacis, a szívócsövek hossza a fordulatszámtól függően változik, ride by wire rendszerű, van csúszó kuplung és motorvezérlési üzemmód. Annyit tudtam magamból kipréselni, hogy "Húúúha", hiszen nálam a csúszó kuplung a kocsiban mindig gázos dolog - itt miért olyan nagy szám?!

 

Azt hittem itt véget ér az észosztás, de nem úsztam meg a mesedélutánt. Elmesélte, hogy amikor hazahozta nekem, akkor megőrült attól, hogy úgy fekszik a motor a kanyarban, mint cica az ágyban. Végigsimította az új gépem és végigmutogatta, hogy miben más, miben jobb, és miben olyan, mint a régi. Oda kellett mennem és meg kellett közelről is vizslatnom a levegőbeömlőt, ami állítólag most már nemcsak névleg az. Ott volt a motor, amit persze nem takar a váz. (Milyen lököttek az autótervezők... Ők arra mennek folyton rá, hogy jól eldugják...)

 

 

Mosolyogva simította végig a LED-es hátsólámpát, majd el kezdte magyarázni a műszereket. "Ez itt a stopper, ez jelzi a benzinszintet, ez a pillanatnyi fogyasztást, ez a léghőmérő, és nézd, ez itt a kormányon a fordulatszámmérő." Majd elmondta, hogy ebben egy digitális ketyere mutatja a sebességet és itt egy fehér X kezd el pulzálni, ha elértük a megfelelő fordulatszámot a váltáshoz. Ejjha, ez már nem semmi.

 

Eddig egészen tudtam követni, de amikor eljutott oda, hogy hatdugattyús első fék úszóágyazású tárcsával, meg radiális féknyereg, akkor feladtam. Milyen az az úszóágy? Vízágyról már hallottam... És mi az, hogy radiális? A radikálist még csak-csak értem, de ezt?!?

 

Látta rajtam, hogy teljesen kibuktam és még mindig nem vagyok boldog az új ajándékom láttán. Megkérdezte, hogy mi bajom van? Hiszen ez egy tökéletes motor. Bele sem tudok kötni... Na, nekem ne mondja azt, hogy valami más is tökéletes lehet rajtam kívül?! Főleg egy darab vas?

  

 

És akkor kiadtam magamból mindazt, ami az előadása alatt felgyűlt bennem. Megkérdeztem tőle, hogy gondolt ő arra, hogy milyen lehet tűsarkú csizmával felülni erre a mocira? Eszébe jutott esetleg, hogy piros lámpánál nem tudom egyszerre a motort is tartani és még sminkelni is?! Ja, és ha megyek edzeni, akkor hova rakjam a tatyim, amiben ott a türcsi, meg az aerobik cuccom?! A kutyám mindig a hónom alatt van. Mégis, kössem magam mögé?!?

 

Azt hittem végre kifogtam rajta, hiszen nem tudott mit mondani minderre. Ekkor mosolyra húzódott a szája, megfogta a kezem, közelebb húzott magához, majd rábökött a mocira és ennyit mondott: "Ezt a motort csak megrendelésre készítik el, és nézd, gravíroztattam rá Neked valamit..." És akkor megcsillant a fény a feliraton: "Cuncimókus". -- Uuh, hát így mindjárt máááás. Hogy milyen cuki ez a mociii. Már az első pillanattól tetszett ám! ;)

 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 


 

Kapcsolódó anyagok:

 

 

Interjú a modellel, Mariannal

 

A Yamaha VMAX (fotók)

 

A VMAX és Mariann (fotók)

 

A fotózáson készült klip (videó)

 

 

Kapcsolódó galériák
Yamaha VMAX

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere