CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az Audi TT RS: puritán sportgép 340 lóerővel
Cikkek - (2009.04.08)

Ismét szerepel öthengeres aggregát az Audi palettáján, mégpedig egészen különleges technika formájában. Az első vásárlóihoz várhatóan nyár végén érkező TT RS 2,5 literes közvetlen benzinbefecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrása 250 kW (340 LE) teljesítményt és 450 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.



 

A sportos öthengeres rendkívüli menetteljesítményekkel szolgál, s a quattro állandó összkerékhajtással és a speciális sportfutóművel közösen, a kompakt Audi TT RS modellt Coupé és Roadster változatában egyaránt a sportkocsik élmezőnyének különleges tagjává avatja.

 

A TT RS Coupé mindössze 4,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, a Roadster esetében pedig e sprint egy tizedmásodperccel igényel többet. Az elektronikus úton 250 kilométer/órára korlátozott végsebesség mindkét változat esetében csupán merő formalitás, az Audi kívánságra készséggel 280 kilométer/órára emeli a határt.

 

Motorja brutális erejét hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti, amely különleges design szerinti váltókarjával rövidített utakon, könnyen és pontosan kapcsolható. Az Audi TT RS már szériakivitelében a quattro állandó összkerékhajtással készül. Szíve a hátsó tengely előtt elhelyezett, elektronikus szabályzású, hidraulikus lamellás tengelykapcsoló, amely szükség esetén az első kerekekről a forgatónyomaték akár nagyobb hányadát is a hátsókra irányíthatja.

 

Futóműve tekintetében az Audi TT RS alapkonstrukciója, a TT rendkívül magas műszaki színvonalának előnyeit kamatoztathatja, amely során a hosszirányú és az oldalerőket külön-külön felvevő, négykaros hátsó felfüggesztések főszerephez jutnak. A TT RS már alapkivitelében a karosszériát 10 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztő sportfutóművel készül, rugói és lengéscsillapítói feszes hangolásúak. Kívánságra az "Audi magnetic ride" adaptív csillapítási rendszer is rendelkezésre áll, amellyel a pilóta a lengéscsillapítók karakterisztikáját a sportkapcsoló segítségével kétféle jellegmező mentén is megválaszthatja.

 

 

A TT-sorozat "profi élsportolója" 18-colos keréktárcsákra szerelt 245/40 méretű gumiabroncsokon gördül. Mögöttük méretes fékek dolgoznak, belső szellőzésű tárcsáik elöl 370, hátul 310 milliméter átmérőjűek. A keletkezett hőmennyiség hatékony elvezetése érdekében furatokkal is ellátják az alumínium agyhoz üreges távtartókkal csatlakozó első súrlódó felületeket, amelyeket négydugattyús, feketére fényezett és "RS" felirattal díszített, ugyancsak alumínium féknyergek szorítanak.

 

A kompakt és zömök, mindössze 4,20 méteres Audi TT RS mindjárt az első pillantásra kifejezésre juttatja rendkívüli erejét. Az első lökhárító a versenyautókat idéző idomban ("splitter") végződve keskenyedik lefelé. A nagyméretű, szögletes keretbe foglalt légbeömlő nyílások méhsejt-szerkezetű betéteket tartalmaznak, s megjelenésében a matt alumínium szegéllyel kialakított, "TT RS" logót viselő, magas fényű fekete "singleframe" hűtőrács is hasonló stílust képvisel. A LED-technikájú nappali világítással kiegészített "Xenon plus" fényszórók pedig már messziről azonosítják az Audi TT RS modelleket.

 

Az oldalnézetben az öt kettős küllővel kialakított könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes küszöbök és a matt alumínium tükörházak a meghatározó stíluselemek. Hátul diffúzorbetét kapcsolja össze az ovális kipufogóvéget, s természetesen itt sem maradhat el a hangsúlyos "TT RS" felirat. Az Audi alapkivitelben rögzített hátsó szárnyat kínál, de kívánságra automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő is rendelkezésre áll.

 

 

 

Az Audi TT RS dinamikus megjelenése belső terében is meghatározó. Multifunkciós sportkormánya különösen vastag, alul lapított karimával, s perforált bőr bevonattal készül. A kombinált műszeregységbe integrált vezetőinformációs rendszer a töltőnyomást, a kenőolaj hőmérsékletét, sőt még a köridőket ("Laptimer") is kijelzi. Az ajtók fogantyúi - az Audi RS-modelljeire jellemzően - két vékony csíkból állnak. Az automatikus légkondicionáló és a "chorus" rádiókészülék éppúgy a szériafelszereltség része, mint a Roadster elektromos mozgatású szélterelője.

 

A teljes belső teret a fekete tónus jellemzi. A fűthető sportüléseket bőr/Alcantara kombináció borítja, ezüstszínű díszvarrásokkal és a támlákon "TT RS" logóval. További hasonló feliratok tűnnek fel a kormánykeréken, a fordulatszámmérőben és a küszöbléceken. A díszítő berakások anyaga csiszolt alumínium, a szőnyegek ezüstszínű szegélyt, a lábtartók és a pedálok pedig alumíniumborítást kapnak.

 

Az Audi kívánságra speciális extrafelszerelésekkel is szállítja TT RS modelljét: különböző design szerinti 18-, 19- és 20-colos keréktárcsákkal, lehajtható támlájú kagylóülésekkel, perforált selyemnappa vagy TT-perforációjú finomnappa bőr üléskárpitokkal, "Íbiszfehér" vagy "Fantomfekete" fényezésű belső illetve matt alumínium külső díszítőelemekkel. Mindezt nagyteljesítményű navigációs rendszerek és multimédiás berendezések választéka egészíti ki.

 

 


 

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere