CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Interjú Palik Lászlóval
Interjúk - (2009.05.05)

A BMW Team Hungary egyik tagja Palik László, akit nem csak a versenyről faggattam, hanem az apaszerepről is...



 

CAG: Mi a legnagyobb kihívás számodra ebben a versenyben?

 

Palik László: Én azt gondolom, hogy alapvetően maga a pálya, amit 1927-ben építettek és így ebben az évszámban benne van az is, hogy milyen az állapota és milyen korra tervezték. A pálya maga hatalmas kihívás, hiszen 25 km hosszú, több mint 180 kanyar van benne, és ha az ember már fárad - mondjuk már másfél órája körözget rajta -, akkor arra is képes, hogy eltévedjen. Azt hiszi, hogy most az a kanyarkombináció jön, és aztán amikor a kijárathoz odaér, akkor azt mondja, hogy "jujj, ez nem az ötödikes volt, hanem a harmadikos", és akkor jön a rövid ima, hogy kiadja vagy nem adja. :)

 

 

CAG: A pályán kívül mi nehéz még benne igazán?

 

Palik László: Alapvetően a pálya a kihívás, utána pedig az, hogy 24 órán keresztül azok az emberek, akik részt vesznek a dologban - és nem csak a négy versenyző, hanem a csapat is -, a koncentrációját és az erőállapotát megfelelő szinten tudja tartani, mert egy pillanatnyi mellénézés, akár a szervizcsapat, akár bármelyikünk részéről azt jelentheti, hogy ott van vége a versenynek.

 

 

CAG: Fizikálisan, mentálisan hogyan lehet felkészülni egy ilyen versenyre?

 

Palik László: Autóversenyezni kell sokat, régóta. :)  Azt gondolom, hogy akkor már az ember mérlegelni tud, és ezen felül ezt a pályát meg kell tisztelni és nem árt félni tőle. Az mondjuk megint más kérdés, hogy félelemmel nem ülünk bele versenyautóba, de tisztelettel kell közelíteni, mert nagyot tud harapni.

 

 

 

CAG: Féltél már a volán mögött ülve?

 

Palik László: Autóban még nem féltem, mert ha autóban félnék, akkor soha többet nem ülnék bele. De hazudnék, ha azt mondanám, hogy adott pillanatban egy verseny előtt vagy egy szakasz előtt nem ugrik össze az embernek a gyomra. Ha valakinek nem ugrik össze a gyomra, akkor viszont azt szoktam mondani, hogy ő onnan nem fog kijönni nagy valószínűséggel, mert egy egészséges tartás ehhez a sporthoz kell, hogy az ember koncentrációja mindig ott legyen. Nem szabad lekezelni, nem szabad viccesen venni. Akkor azonban, amikor beül az ember egy versenyautóba, akkor félelemnek ott már semmi helye nincs. Viszont hogy ha a félelem bent az autóban is megjelenik, akkor azért osztja meg a figyelmet és azért veszélyes.

 

 

CAG: Ha a gyermekeid egyszer úgy döntenének, hogy ők is versenyezni szeretnének, akkor visszatartanád vagy támogatnád őket ebben?

 

Palik László: Nem tudnám visszatartani, de nagyon-nagyon szeretném, ha ez a nap nem következne be megvallom őszintén, mert nagyon szeretem a gyermekeimet és nagyon félteném őket. Azonban semmilyen erkölcsi alapom nem lenne arra, hogy azt mondjam a gyermekemnek ha ezt szeretné csinálni, hogy ezt nem teheted. Mindenben megpróbálnám támogatni, és közben a frász lenne rajtam.

 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 

 

Kapcsolódó galériák
BMW Team Hungary

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere