Cikkek - (2009.10.14)
Lélegzetelállító dinamika, kiemelkedő menetteljesítmények, a nyitott autózás semmi mással össze nem hasonlíthatóan intenzív élményével: az Audi bemutatja R8 Spyder 5.2 FSI quattro modelljét. Könnyű vászontetejét teljesen automatikus hajtás mozgatja, karosszériája bizonyos részei pedig szénszálas kompozit anyagból készülnek.
Finom és dinamikus egyszerre...
A V10-es motor teljesítménye 386 kW (525 LE), álló helyzetéből mindössze 4,1 másodperc alatt katapultálja a nyitott kétülésest 100 kilométer/órás tempóra, s 313 kilométer/óra végsebességet biztosít számára. Az R8 Spyder 5.2 FSI quattro az Audi programjának új csúcsmodellje, olyan korszerű technikákkal, mint az Audi Space Frame (ASF) építési mód, a quattro állandó összkerékhajtás, a kizárólag LED világítóegységekből álló fényszórók vagy éppen az extrafelszerelésként rendelhető, a biztonsági övekbe épített, innovatív hevedermikrofon.
Az R8 Spyder 5.2 FSI quattro már megjelenésében is egyedülálló. Vonalvezetését szoborszerűen kiformált alakzatok jellemzik, egészen egyéni módon fejezve ki a nagyteljesítményű sportautók dinamikáját és intenzív érzelmeket ébresztő karakterét. A Coupé változattól eltérően itt elmaradnak az ajtók mögötti oldalsó penge-motívumok ("sideblades"), a sárvédők anyaga szénszálas kompozit, akárcsak a vászontető rekesze fölé boruló fedélé. A nyitott kétüléses farának két hangsúlyosan domborodó, egészen a hátsó légterelő peremig nyúló, s nagyméretű szellőzőnyílásokat magában foglaló idom kölcsönöz rendkívül erőteljes megjelenést.
525 lóerő elég lesz?
Mint minden nyitott Audi, az R8 Spyder 5.2 FSI quattro a nagyteljesítményű sportkocsiknál következetesen alkalmazott megoldásként szintén vászontetővel készül. E softtop tömege mindössze 30 kilogramm, így a jármű tömegközéppontja még zárt tetővel is optimálisan alacsonyan maradhat. Lenyitva igen kevés helyet igényel, felhajtva pedig harmonikusan illeszkedik a karosszéria formavilágába. Két oldalán egy-egy karcsú "uszony" zárja le, a teljes járműéhez illő, nyújtott vonalakat kölcsönözve számára.
A quattro GmbH konstruktőreivel közösen kifejlesztett Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro kompromisszumot nem ismerő erejével tűnik ki. Az alumínium forgattyúházzal készülő, messzemenőkig kézi munkával összeszerelt V10-es aggregát az Audi rendkívül gazdag versenysport-hagyományai mentén született. Az erőforrás 6500 percenkénti fordulatszámnál 530 newtonméter forgatónyomatékot produkál, 386 kW (525 LE) maximális teljesítményét pedig 8000 percenkénti fordulatnál bocsátja a pilóta rendelkezésére, de akár egészen 8700-ig is pörgethető.
Nem csak a külső, a belső is fontos...
Az Audi R8 Spyder 5.2 FSI kívánságra hatfokozatú automatizált sebességváltóval is kérhető. Az R tronic normál- és sportprogramot, illetve teljesen automatizált és tisztán manuális üzemmódot egyaránt kínál, utóbbi esetben a pilóta a középkonzol váltókarja vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével választhat villámgyorsan fokozatot. A nyitott sportkocsiban mindemellett a startautomatika (Launch Control) funkciója is rendelkezésre áll. E program az indulást követően garantáltan teljes mértékben kiaknázza a jármű gyorsulási képességeit, mindvégig a lehető legelőnyösebben szabályozva a tengelykapcsoló működését.
Az Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro tengelytávja 2,65 méter, míg az első és hátsó kerekek közötti tömegeloszlása 43:57 arány szerint alakul. A versenyautókhoz hasonlóan mind a négy kerekét alumínium kettős keresztlengőkar vezeti, miközben a hidraulikus fogasléces szervokormány rendkívül pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelület irányából.