Drift - (2010.05.12)
Ezen a hétvégén nem csak a Máriapócs felett, hanem Kragujevac felett is gumifüstbe burkolózott az ég az elmúlt hétvégén. Szerbiában most rendezték meg a KOE első versenyét, ahol Szántó Niki, Kerényi Ádám és Papp Péter képviselte kis hazánkat. Az eredményekről és hangulatról ők meséltek nekem...
CAG: Hogy szuperált a technika a hétvégén?
Szántó Niki "NeroM3": Sajnos technikai gondunk volt, így sokat birkóztam az autóval. A kardáncsapágy ment szét, és nem vette be a kettest. Ez leginkább a tsuiso csatáknál jelentett problémát.
Kerényi Ádám: Az autó nagyon jó volt és a Tomi átalakításai az első futóműben is beváltak! A gumijaim sajnos még mindig nem érkeztek meg, így a tapadással egész hétvégén elégedetlen voltam. :(
Papp Péter "Mézi": Sajnos nem volt minden kerek. Ez az autó az utolsó harcos képviselője egy nagyszerű, de letűnt kornak, amikor a nagyköbcentis erős, de nehéz és lomha autók voltak divatban Amerikában. Az az út, hogy ebből egy könnyű és fürge autót próbálunk faragni, ami felveszi a versenyt a mai modern tecnikával, az eléggé rögös. A szervoszivattyú nehezen tűri a 6000-es fordulatot és tönkre is ment. Egy barátom hozott utánunk alkatrészt motorral, meg is tudtuk csinálni nagyjából, de sajnos egész hétvégén óvatosan kellett a kormányt tekergetnem. Ez pedig pont a drift esetében nem túl előnyös... :)
CAG: Milyen eredményt értél el? Elégedett vagy vele?
Szántó Niki "NeroM3": Sikerült a top 8-ba beküzdenem magam. :) Így a 7. helyen végeztem. Az utolsó csatát Dunev-vel vívtam, aki jó pilóta, és a rossz váltómmal már nem sikerült legyőzni. Viszont nagyon jó hangulatban zártuk a hétvégét, mert egész jól sikerült összeszoknom a kocsival, és örültem,hogy ilyen jól ment a dolog. :)
Kerényi Ádám: Az első futamon 38 induló volt és TOP32-es csaták. A TOP8-ban szokatlan módon elől haladóként megforogtam, így kiestem és a hatodik helyen végeztem.
Papp Péter "Mézi": A fentiek miatt az eredmény sem volt fényes, 37 indulóból 28.-nak kvalifikáltam, de a top 32-ben pont Norbert Kovacikkal hozott össze a sors, aki az egyik esélyese volt a Szerbiai KOE-nak. Sajnos kicsit el is izgultam, nagyon akartam nyerni és megforogtam a 4. kanyarban.
CAG: Mennyire volt erős a mezőny?
Szántó Niki "NeroM3": A mezőny most nagyon erős volt. Jöttek horvátok, és olaszok is, akik pontosan és agresszívan autóznak. Élmény volt velük tsuiso-t gyakorolni az edzésen!
Kerényi Ádám: Nagyot erősödött a mezőny tavaly óta, a régi pilóták is javultak és újak is megjelentek, így az idén fel kell kötni a gatyát minden csatához, hogy sikeres lehessek.
Papp Péter "Mézi": A mezőny rendkívül erős volt, a KOE hatalmasat fejlődött, tucatnyi ország 37 versenyzője állt rajhoz, és egészen más szemlélettel, sokkal agreszívabb vezetéssel és csatákkal tették lélegzetelállítóvá a vasárnapot. Meg is lett az eredménye, mert volt törés és koccanás bőven.
CAG: Milyen volt a hangulat?
Szántó Niki "NeroM3": A hangulat mindig fantasztikus a Kragujevac-i versenyeken. Pénteken volt felvonulás, és bemutató a városban. Rendőrök zárták le az utakat, ahol bármit csinálhattak a versenyzők. Nagy felhajtás volt. Az emberek pedig nagyon kedvesek, és lelkesek! Egy őrült nagy buli az egész számukra!
Kerényi Ádám: A szerb futam hétvégéje mindig nagyon jó hangulatban telik, most sem volt ez másképpen, szívesen járok ide. Jó a szervezés, jó a közönség és vasárnapra a nap is kisütött.
Papp Péter "Mézi": A hangulat remek volt, a nézők nagyon élvezték a versenyt, minden talpalatnyi helyen hárman is álltak. A szervező 4-500 nézőt emlegetett...
CAG: Mikor láthatunk magyar pályán legközelebb?
Szántó Niki "NeroM3": A következő futamon már ott leszek :)
Kerényi Ádám: A június 12-i futamon szeretnék kint lenni Tökölön, bár az utána következő spanyol futam nagyon sokba kerül, így lehet, hogy arra kell majd gyűjtenem.
Papp Péter "Mézi": Szponzoraink, a DOTZ és Chavrolet 2010-ben a KOE-n való szereplés favorizálja, így elsősorban erre koncentrálunk. Sajnos annyi támogatást ebben a válságos időszakban nem tudtak adni, hogy a KOE és az OB is anyagilag követhető legyen, de remélem a szövetség idén is rendez KOE-t és akkor Magyarországon is rajthoz tudok állni. Nagyon fontosak nekem a magyar Camaro és amerikai autó fanok, ezért ha az autó engedi, a júniusi OB futamon mindenképpen megjelenek, talán rajthoz is állok.
Gratulálunk nekik ezekhez a remek eredményekhez!
írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2010)