CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
Az evolúció csúcsa: Mitsubishi Evolution
Cikkek - (2009.03.19)

Ha autókereskedő lennék és betérne hozzám egy vagány srác, aki valami igazán erős, sportos autóra vágyna, nem gondolkodnék sokáig azon, hogy mit ajánljak neki. Ha egy családapa jönne be a szalonba gyermekei gyűrűjében, akkor sem haboznék. Ha egy idős bácsi baktatna be élete párjával oldalán, akkor is tudnék mit ajánlani. Sőt, egy csini csajszinak is... Mindenkinek az Evo X kulcsát dobnám oda...



 

A Mitsubishi új autót teremtett minden szempontból. Nemcsak külső jegyeiben dolgozta át a már több mint negyed évszázada közkedvelt széria legújabb modelljét, hanem a belső kialakítását is megváltoztatta a járgánynak. A cég szakított az Evo megnevezéssel, az új modell csak az Evósoktól kapta meg a X-es számot - valójában a neve: Evolution.

 

Elég az autóra rápillantani, hogy elöntsön mindenkit egy kellemes adrenalin löket. Elnyújtott, sunyi szeme van az édesnek, melyek között hatalmas légbeömlő kapott helyet. Több apró kiegészítő, pici részlet teszi igazán vaddá az új Evot: a hatalmas hátsó szárny, a hátsó diffúzor, a dupla kipufogóvég, a kiszélesített kerékjárati ívek... Nem kicsit dög a kicsike...

 

Természetesen nem csak külső jegyeiben tűnik még mindig igazi sportautónak a "szívünkcsücske-Evo" :), hanem a belseje miatt is. Elég beleülni a sportos Recaro kagylóülésekbe, hogy már azonnal a gázon akarjunk állni. Én tutira keresném a bukót a mellettem lévő J1-en... ;)

 

 

Szebbek lettek a műszerek, finomabb a műanyag borítás, fantasztikus a hifi. Kell ennél több egy jó kis száguldozáshoz? Hát persze, hogy kell, hiszen egy szép, de gyenge autó olyan, mint a zsiráf... Szép, szép, de otthonra nem kéne... :)

 

Egy jó autóból nélkülözhetetlen a jó váltó. Az Evolution-ben ez maga a tökély. Normál beállítást javasolnék az élete párjával hozzám érkező papinak. A sport állást halkan megsúgnám a szigorú nej háta mögött az apukának, hiszen kell néha egy kis tombolás az utakon. Az s-sport üzemmóddal viszont már igazán vigyázni kell, hiszen az automata váltó a sorozatos fel-le váltogatásokkal elhiteti velünk, hogy mi vagyunk Kimi (vagy rosszabb esetben Sato)...

 

A Brembo fékek jól szuperálnak, a futómű beállításai kicsit lágyabbak - kell ennél több? Valaki azt súgja, hogy a lényeget, a motort kihagytam... Hát nézzük! Egy 1998 cm3-s motor teljesítménye 217 kW (295 LE), a nyomaték: 366 Nm/3500. A közel 1600 kilós csoda automata váltóval 6,3 másodperc alatt már százon van.

 

Kell a kulcs? Mész egy kört? ;)

 

 

 

Köszönjük Norbee-nak, hogy a rendelkezésünkre állt az autóval!

 

 

 

írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 

 


Kapcsolódó galériák
Mitsubishi Lancer EVO X

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere