CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Szegfü Adrienn
Galéria - Szegfü Adrienn

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
A boxerek királya - a BMW HP2 Sport
Cikkek - (2009.09.04)

Sok boxer-rajongó álma vált valóra, amikor a BMW Motorrad elkészítette minden idõk legsportosabb, legerõsebb és egyúttal legkönnyebb sorozatgyártású boxerét, a BMW HP2 Sportot.



 

A HP sorozat harmadik tagjaként a fokozottan sportos ambíciójú felhasználók igényeit tartja szem elõtt, és sok olyan exkluzív megoldást vonultat fel, amelyekkel eddig csak versenymotorokon lehetett találkozni. Egy részük most elõször látható viszont sorozatgyártású modellen.

 

Ilyenek például a teljes egészében szénszálas mûanyagból készült önhordó, áramvonalas idomelemek, a váltóasszisztens, a MOTO-GP-bõl ismert mûszerfal, a kovácsolt alumínium felnik, valamint a radiális nyergekkel szerelt versenyfékek. Csupa felettébb izgalmas, hamisítatlan versenytechnika. Országúton és versenypályán egyaránt igen meggyõzõ alakítást nyújt ez a hatványozottan sportos motor.

 

Bár konstrukciós sajátosságainál fogva egy ponton túl gátat szab a teljesítmény kiaknázásának, és hengereinek elrendezése miatt bizonyos fokig elõnytelenül befolyásolja a jármû légellenállását a boxermotor, a BMW Motorrad mégis ezt a nagy múltra visszatekintõ koncepciót fejlesztette tovább a versenypályára is alkalmas gyorsasági modellhez. A BMW R 1200 S-éhez képest nagy mértékben módosított boxer teljesítményadatai önmagukért beszélnek: több mint 96 kW-ot/130 LE-t ad le 8.750-es és 115 Nm maximális forgatónyomatékot 6.000-es percenkénti fordulaton, és egyedülálló módon 9.500 a maximális fordulatszáma.

 

 

A BMW HP2 Sport a BMW R 1200 S mûszaki alapjára épül, de mivel messzemenõen a sportos használat követelményeihez igazodik, teljességgel önálló, rendhagyó motor. Számos megoldás a hosszú távú gyorsasági motorsportból került át rá.

 

A legmarkánsabb endurance-jegyek között említendõk az új hengerfejek. Alattuk két-két felsõ vezérmûtengely (DOHC) mûködteti vonóhimbák közremûködésével a BMW R 1200 S-éinél nagyobb átmérõjû szelepeket. Ezeknek, valamint az örvénytani szempontból optimalizált szívó- és kipufogó-csatornáknak, az új kovácsolt dugattyúknak és hajtókaroknak köszönhetõ az alapmotorét meghaladó teljesítmény.

 

Mivel a BMW Motorrad most elõször a blokk alatt vezette el a kipufogócsövet, alul nagyon keskeny a BMW HP2 Sport, ami egyrészt kedvez a bedönthetõségének, másrészt lehetõvé tette szénszálas mûanyagból készült áramvonalas motorspoiler alkalmazását. Amellett, hogy nagyszerûen tolmácsolja a boxer jellegzetes hangját a kipufogórendszer, egyúttal igen esztétikus látványt nyújt a dob markáns kialakítása miatt.

 

 

Szintén a motorsportból származó részlet a szûkebb áttételi tartományú hatfokozatú váltót kiegészítõ váltóasszisztens, amely lehetõvé teszi, hogy gázelvétel és kuplungolás nélkül is gyorsan feljebb tudjon kapcsolni a motoros. Sorozatgyártású motoron most elõször találkozni ezzel a megoldással. A tartozékként kapható csere-nyomásérzékelõ segítségével bármikor meg lehet fordítani a váltó kiosztását versenypályás használathoz.

 

A futómû Öhlins-sportrugóstagokból és Brembo Monoblock-fékekbõl épül fel, elöl radiálisan felfogatott négydugattyús fix nyergek teljesítenek szolgálatot. Az állítható lábtartók, az ugyancsak állítható kivitelû, kovácsolt alumíniumból készült kormányvégek és a radiális Magura-karok nagyban kedveznek az ergonómiának.

 

Az egyenesen a Moto-GP-bõl átvett, alapfelszerelésnek számító mûszerfal a szokásos információk mellett a köridõrõl és a versenyzés szempontjából fontos egyéb adatokról is tájékoztatja a motorost.

 

 

Minden alkatrész könnyített kivitelû. Nemcsak az önhordó orr- és a szintén önhordó kivitelû szénszálas faridom, hanem a kovácsolt felnik és az olyan láthatatlan részek is, mint a motorsportból átvett könnyû generátor. Ezeknek köszönhetõen 199 kilogrammra sikerült leszorítani a (DIN szerint, 90 %-ban) feltankolt HP2 menetkész tömegét. Száraz tömege mindössze 178 kilogramm.

 

A személyre szabható ergonómia, a megnövelt teljesítmény és a boxermotor biztosította elõnyös tömegkoncentráció jóvoltából versenypályára is alkalmas, remekül irányítható jármû az új BMW HP2 Sport.

 

Annak ellenére, hogy minden ízében igazodik a motorsport követelményeihez, nem mellõzi a biztonságos használat szempontjából kiemelt jelentõséggel bíró ABS-t. A BMW Motorrad külön ehhez a modellhez fejlesztette tovább az extraként rendelhetõ blokkolásgátló berendezést, így az kikapcsolható versenypályán.

 

 

Köszönjük a helyszínt és a motort a Wallis Motor Pestnek!

 

 


 

 

Kapcsolódó anyagok:

 

 

Fotók a BMW HP2 Sportról (fotók)

 


 

Kapcsolódó galériák
BMW HP2 Sport

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere