CarsAndGirls.hu - Az on-lány férfimagazin, Cars and Girls.hu - Az on-lány férfimagazin

Keresés

A kereséshez írd be a keresett szót vagy kifejezést

Kiemelt Galéria

Misik Renáta
Galéria - Misik Renáta

Kiemelt Videó

A Fuel Girls showja a Tuning Show 2008-as ...
10 Mb

Kiemelt Hír

Miből lesz a cserebogár? - "A kicsi Lakyboy"

  CAG: Mi az elsõ gyermekkori autós élményed?   Márton Zoltán "Lakyboy": Az elsõ ...

Hírlevél

Iratkozz fel a CarsAndGirls.hu hírlevelére e-mail címeddel

Partnerek

sajtfoto.hu
KOE Görögország - Niki, Astar és Ádám szemével... 2.0
Drift - (2009.10.06)

Homokos tengerpart helyett gumifüst, hűsítő tenger helyett kellemes borzongás, tzatziki helyett adrenalin... De így szép az élet a görögöknél, főleg ha minden a driftről szól. :)



 

 

A KOE görögországi futamáról nem csak versenyzői, hanem videós szemmel is kaptok véleményt. Tehát kiderül mit látott Szántó Niki és Kerényi Ádám a volán mögül, és mit Astar a kamera mögül. :)

 

 

Kerényi Ádám immár a KOE 2009-es bajnokaként nyilatkozott nekünk:

 

 

CAG: Milyen eredménnyel sikerült a görögországi futamot zárni?

 

Kerényi Ádám: A görög pálya nagyon igénybe vette az autót, gyakorlatilag végig padlógázon kellett menni hat kanyaron keresztül, negyedik fokozatban. Az utolsó előtti kanyarban 160-as kanyarsebességet lehetett elérni. Viszont az autóm egy új tünetet produkált, nevezetesen szombaton az edzésen átállt vészprogramra. Arra jutottunk, hogy nagyon túlmelegedett az ECU, így áttettük egy jobban szellőző helyre. Így sikerült első helyre kvalifikálnom a 40 fős mezőnyben, de a top8-nál megint letiltott. Ennek ellenére még egálszagúnak sem éreztem a csatát, mivel az autómnak nagyon feküdt a gyors pálya és hiába építenek a görögök nagyon erős autókat, a tapadást nem tudják levinni az aszfaltra, így sokszor füstté válik az erő. Szóval amikor elől mentem rendesen eltávolodtam az ellenféltől, hátul pedig végig szurkáltam őt. Mindegy, ez a döntés született elfogadtam, csak jó lett volna még tsuisosni ilyen gyors pályán.

 

 

CAG: Hanyadikként végeztél az összesítésben?

 

Kerényi Ádám: Így ötödik lettem.

 

 

CAG: Melyik volt a legemlékezetesebb mozzanata a versenynek?

 

Kerényi Ádám: Az egész verseny tulajdonképpen jó volt, a lebonyolításban lehetnének gördülékenyebbek, illetve lehetne több a pályán töltött idő. Mivel én pénteken az egész napos edzésen nem tudtam ott lenni, így a szombati szűk időtervben összesen 12 edző kört tudtam menni, ami nagyon kevés volt. Ha jövőre viszamegyek, akkor már fejben tudom, hol tudnék javítani. :)

 

 

CAG: Érződött a versenyen is a görög vendégszeretet?

 

Kerényi Ádám: Igen, nagyon kiszolgálták a külföldi versenyzőket és segítettek bármiben, ha valamire szükségünk volt. Egyébként elég népes a görög mezőny, így a drift egyáltalán nem ismeretlen számukra, viszont külföldiekkel még nem versenyeztek, illetve ők sem járnak nagyon külföldre, gondolom a távolság miatt. De magam is meglepődtem, hogy milyen komolyan veszik a sportot, gyakorlatilag mindenkinek erős autója volt és szépen végigterelték azt a pályán. Még Ciprusról is jött 4-5 komoly versenyző, így nem elképzelhetetlen egy ciprusi futam jövőre. :)

 

 

CAG: Jövőre is láthatunk majd a KOE futamain?

 

Kerényi Ádám: Valószínüleg igen. Bármilyen másik nemzetközi sorozat anyagilag elérhetetlen számomra, így a külföldi versnyeim valószínüleg KoE futamok lesznek.

 


 

Szántó Niki mint egyetlen női magyar drifter keményen állta a sarat. De erről meséljen inkább ő...

 

 

 

CAG: Milyen eredménnyel sikerült a görögországi futamot zárni?

 

Szántó Niki "NeroM3": Sajnos az autóm gyengének bizonyult ezen a pályán, így nem sikerült bejutnom a 16-ba.

 

 

CAG: Hanyadikként végeztél az összesítésben?

 

Szántó Niki "NeroM3": Az éves összetettben 5. helyen végeztem, aminek nagyon örülünk, mivel az idei évre ezt a célt tűztük ki!

 

 

CAG: Melyik volt a legemlékezetesebb mozzanata a versenynek?

 

Szántó Niki "NeroM3": Számunkra az egész hétvége elég izgalmasan indult. Már az edzésen technikai problémával küzdöttünk! Még két kört sem tettem meg, mikor a négy tőcsavaromból három eltört a bal hátsó kerékben. Nagyon nagy szerencsénk volt, hogy már a driftet befejezve gurultunk a pályán, és nem 120-nál történt mindez.

 

 

CAG: Érződött a versenyen is a görög vendégszeretet?

 

Szántó Niki "NeroM3": Nagyon lelkes közönség volt! Rengetegen látogattak ki a versenyre! Görögországban sokkal ismertebb és felkapottabb sport a drift mint itthon.

 

 

CAG: Jövőre is láthatunk majd a KOE futamain?

 

Szántó Niki "NeroM3": Meglátjuk mi lesz jövőre. Mindenesetre az új autóm elkészül a következő évadra, és szeretnénk több pályán is kipróbálni!

 


 

Niki után pedig következzen az XProvid csapatának, Astarnak rövid, de annál keményebb élménybeszámolója:

 

 

 

"Igazi brutál pálya, átlag 400 lovas autókkal. Volt 3.8 M5 turbó 700 LE. :) Volt jópár Rb25motoros S14,S13  volt elvileg SR20 E30 is. Meg egy olyan MK2 amitől még én is le***tam a bokám. Csőváz, tolós váltó, egyedi lengőkarok, hihetetlen szélesítés. Csak elromlott a váltója és nem ment. Meg volt egy C20XE (opel 2.0 16V) turbó motoros régi Ascona. Az besz*rás erő, besz*rás hang. És ügyes pilóta. Volt egy nitrós hacsi is, ami negyedikbe nyomogatta a gombot az utolsó kanyar környékén.

 

 

Olyan tempós volt a pálya, hogy még Ádámnak is eleinte feladta a leckét. A helyiek nagyon érezték a dolgot. Sajnos Nikinek el volt gyengülve az autója kb 200 lóra. Ide meg inkább a 400 kellett volna. Ezért nem tudta rendesen odatenni magát. A gumival próbáltak hozni az autó "erején", de nem ment.

 

Ez nem nyomatékparadicsom volt, hanem lóerőparadicsom."

 


 

Most pedig következzen a King of Europe 2009-es bajnokságának végeredménye:

 

1.   Kerényi Ádám 
2.   Norbert Kovacik
3.   Todor Dunev
...
5.   Szántó Nikolett 
...
9.   Lakatos Zoltán
10. Szerencsés István 
11. Mészáros Zsolt
...
18. Levota Sándor
...
23. Szöllősi Tibor
...  
26. Zicherman zsolt
...
34. Csergő József
      Papp Peter  
...
43. Túri Attila
      Varga Tamás
      Nagy Ádám
      Adam Frank
      Szabó Szilárd  
...  
53. Mester János
      Ládi Attila
      Spisák Zsolt
      Holtság Gergő
... 
65. Csonka Zsolt  
      Martinák Ferenc   
      Szántay Roland  

 

 

Gratulálunk minden magyar versenyzőnek!!! ;)

 

 

A fotókért köszönet Szántó Nikinek!! Még több fotó hamarosan. :)

 

 

 


írta: RiKA - CarsAndGirls.hu (2009)

 

 

 

Kapcsolódó galériák
King of Europe zárófutam '09

Nap képe

Nap képe

Hónap háttere

Hónap háttere